PART 21

3.1K 90 3
                                    

Yeni bölüm sıcak sıcak...iyi okumalar....

------------------------

Bir kaç sonuçsuz uğraştan sonra Scarlet yeni telefonunu yatağın üstüne attı. Baden'ın telefon numarasını hatırlamadığı gibi servisler de yardımcı olmuyordu. Nereden ulaşabilirdi. Baden'ın evini bilmiyordu ama acil durumlarda uğraması için ona birkaç yer gösterdiğini hatırlıyordu. Ama şimdi gidemezdi. Yeni evine yerleşeli henüz üç gün olmuştu ve bugün işine başlaması bekleniyordu.

Yeni işi için heyecanlıydı. Nasıl giyinmesi gerektiğine karar vermesi için iki gün ve bolca para harcamıştı. Asma kattaki yatak odasının aynasında kendisine bakarken o kıyafetler içinde kendini çok farklı hissetse de durumdan memnundu.

Beyaz yakasız bir gümlek üzerine uçuk pembe kısa kollu bir hırka giymişti. Altındaki tatlı gri dizüstü etekle krem rengi botlar pek uymasa da aykırı görünmüyordu. Bu kılıkta Kırmızı'ya hiç benzemiyordu. Ya Scarlet...Neden ismini düşündüğünde uzak bir arkadaşını hatırlamış gibi geliyordu?

Kafasını hafifçe savruşturarak aynaya tekrar kendine baktı. Dudaklarına kondurduğu hafif bir gülümseme ile önce odasından sonra evinden ayrıldı.



Galerinin birkaç gün önce keşfettiği kafe ile aynı güzergahta ama birkaç blok daha ötesindeydi. En azından ilk gün için taksi tutup gitmesi beklenirdi ama Simon'un verdiği paranın büyük bölümünü harcamıştı. Kaldı ki hava kış olmasına rağmen fazlası ile güneşliydi.

"Yerler de ıslak olmadığına göre ..." diye mırıldandı ve işinin yoluna koyuldu.



Birgün önce galerideki sorumlu müdür Bayan White ile teyitleştikleri saatte , 10:00 da galerinin içindeydi. Galeri iki katlı beyaz tonlarının hakim olduğu daire şeklinde bir yapıydı. Eserler dairenin iç çeperinde dalga şeklindeki duvarlarda sergileniyordu. Cam merdivenlerle çıkılan asma kat da aynı şekilde düzenlenmişti. Tavanın ortasından sarkan cam heykelin elindeki meşale aşağı doğru dalgalar halinde yayılarak beyaz bir alev gibi ortamı aydınlatıyordu.

Scarlet'i danışmada karşılayan Bayan White otuzlarında, ince ve düzgün bir fiziğe sahip güzel bir kadındı. Ensesinde dağınık topuz yaptığı saman rengi saçları ve yeşil gözleri ile elegan bir duruşa sahipti. Belki o yaşına kadar etrafında pek kadın bulunmamasından belki de Bayan White'ın sanat konusundaki bilgisinden ve tutkusundan Scarlet ilk görüşmelerinde ona hayran olmuştu.

Scarlet'e başlangıçta müşterileri karşılayıp eserlere yönlendirme, isteklerini sorma ve yardımcı olma görevleri verilmişti. Restorandaki işten pek farklı değildi ama burada sergilenen eserleri görmek ve istediği kadar incelemek imkanına sahipti. Belki sanatçıları ile tanışma fırsatına bile sahip olabilirdi.



Pazartesi günü olduğu için birkaç emekli gurup dışında galeriye pek uğrayan olmamıştı. Gelen gurubu

Scarlet güler yüzüyle onlara birkaç haber fotoğrafçısının çektiği fotoğraflardan oluşan sergiyi gezdirdi. Fotoğrafların çoğu trajik sahnelerdi ve bu sahnelerin yaşlıların üzerinde bıraktığı üzücü etkiyi görebiliyordu. Onları küçük bir oğlan çocuğunun hayran olduğu futbolcu ile karşılaşması anındaki yüzündeki ifadeyi gösteren fotoğrafın başına getirerek geziyi sonlandırdı. Yaşlılar Scarlet'e teşekkür ettiler. Onlar uzaklaşırken aralarında küçükken yaşadıkları benzer heyecanları paylaştıklarını duyuyordu. Danışmada bekleyen iş arkadaşı Cyntia'ya yöneldi. Cyntia yirmi yaşında part-time çalışan bir sanat tarihi öğrencisi idi ve kesinlikle konuşkan değildi.

SCARLET KIRMIZIHikayelerin yaşadığı yer. Şimdi keşfedin