Areum berhenti melangkah sebelum dia merenung ke arah hadapannya. kelihatan lelaki grim reaper sedang merenung tajam ke arahnya.
"kenapa?" tanya Areum turut sama merenung tajam ke arah lelaki tersebut.
"kenapa kau selalu ganggu kerja aku?!" tanya lelaki tersebut sebelum dia menghilangkan diri dan tiba tiba muncul betul betul dihadapan Areum.
Areum kemudiannya hanya tersengih, "salah aku ke kalau kerja kau terganggu?"
"kau tahu kan yang takdir hidup kau dah berubah?" suaranya kedengaran tegas tetapi sedikit pon Areum tidak takut dengan kehadiran lelaki itu.
"apa? apa yang berubah??" tanya Areum sinis.
"kau cabar tuhan, KIM AREUM!"
Areum hanya tersengih, sebelum dia menganggukkan kepalanya. "apa yang dia akan buat?? matikan aku?? atau pon buat aku lupa ingatan? apa yang lagi dasyat? kena panah petir??"
Terkesima seketika lelaki tersebut mendengar kata kata dari gadis itu.
"kau memang berani... tapi kau tatau apa yang tuhan boleh buat"
Areum mengangguk anggukkan kepalanya tanda faham. "yelah encik grim reaper... yelah... ikutlah... pape je lah...asalkan kau bahagia tapi... apa yang dia boleh buat?? Apa tuhan boleh buat??" kata Areum selamba sebelum dia tersenyum sinis.
sebelum Areum beredar dari situ dia sempat memandang ke arah lelaki tersebut.
"cara dia cakap macam lah dia tu hormat sangat dekat tuhan..." kata Areum selamba.
"yah... apa maksud kau hah" katanya muncul dihadapan Areum membuatkan Areum sekali lagi berhenti melangkah.
"kau jadi macam ni sebab kau tak pernah hormatkan tuhan... sebab tu lah sekarang ni kau bekerja untuk dia... bukannya berada di syurga atau pon neraka. malah kau tak tau siapa diri kau yang sebenarnya kan??"
"apa yang kau tahu hah budak?? kau tu manusia biasa je lah..."
"okay lah jadi manusia biasa dari jadi macam kau... jadi kuli dekat tuhan yang tak pernah adil. Dan kau tengok sekarang apa yang tuhan boleh buat?? Dia buat kau jadi kuli dia... tu ke yang membuatkan kau hormat dekat dia??" kata Areum selamba.
"kau bukannya hormat sangat pon kat dia... kau cuma takut..."
Sebelum Areum beredar dari situ, malaikat maut tersebut masih dapat menangkap kata kata akhir yang keluar dari mulut budak perempuan tersebut.
Dia hanya menggigit bibir menahan geram, kau tak tahu apa apa lah budak!
Areum hanya melangkah pergi dari situ sebelum dia mengeluh.
ye... tuhan tak pernah adil dengan aku.
dan aku tahu yang dia tak pernah ambik tahu pon pasal aku.
jadi kenapa aku nak kena rasa takut??
**
"kenapa aku tertarik dekat budak perempuan tu?" tanyanya sendirian sambil duduk di sofa di rumahnya.
"perempuan mana pakcik penyewa?"
Grim reaper tersebut terus memandang ke arah lelaki yang sedang tersengih ke arahnya.
"macam mana kau masuk hah??"
"eleh pakcik penyewa ni... ni kan rumah saya... mesti lah pakai kunci pendua..." katanya lagi sebelum tersengih.
"emmm nak apa datang sini??"
"macam biasalah... nak kutip sewa..." katanya lagi.
"yahh Kim Yugyeom... hari ni bukan masanya lagi lah..."
Dia kemudiannya hanya tersengih.
"tak boleh ke kalau nak datang awal? pakcik?" tanya Yugyeom sempat membuat suara comel.
"tak boleh lah..." kata grim reaper tersebut lagi.
"alaa..."
"even kalau kau mati pon pada waktu yang tepat kan?? unless ada orang cuba ubah pengakhiran hidup kau..."
Yugyeom kemudian hanya tersengih. "yelah... yelah... nanti saya datang lagi..."
Grim reaper tersebut hanya menganggukkan kepala sebelum dia hanya melihat Yugyeom beredar dari situ.
YOU ARE READING
fated of love~
Fantasypertemuan kita bukanlah satu benda yang tak disengajakan tapi... kita sudah ditetapkan untuk bertemu.