19

15 1 0
                                    

Yui hanya mengeluh. "sampai hati Areum..."

"alaaa... kan dia cakap, nanti dia belanja laa kita makan..."

"sia sia je aku berusaha tolong dia tadi... ingat dapat makan ayam goreng dengan soju..."

"kita ni tak baik tau mengungkit..."

"yah Yui... tengok ni..." katanya sebelum memandang ke arah hadapannya.

Mata Yui bersinar sinar melihat ada makanan di hadapannya dan makanan tersebut adalah apa yang diberitahu kepada Areum tadi.

"OMG!!!" mereka berdua berteriak kegembiraan.

"AREUM!!! TERIMA KASIH!!" jerit mereka berdua sebelum mereka berpelukan antara satu sama lain.

Bunyi suara yang berdehem membuatkan Areum memandang ke arah suara tersebut,

"hi..." kata Areum selamba.

"kau buat apa??" tanya lelaki grim reaper sebelum melihat Areum yang sedang membakar something.

"ohhh ni... untuk orang yang dah mati..." kata Areum selamba.

"apa tu?? ayam dengan soju??"

Areum menganggukkan kepalanya.

"tapi kenapa??"

"kenapa apa??"

"kenapa nak kena kisah dengan benda yang selalu menyusahkan kau??"

"ehh suka hati aku laa... sibuk je..."

"orang tanya je pon..."

"jangan rosakkan mood aku ek..."

Dia hanya tersengih.

"mula mula aku ingat kau ni tegas... takde perasaan... tapi bila kau sanggup belikan ayam goreng dan hidangkan dekat orang yang dah mati macam ni... aku rasa kau ni not bad lah..."

Areum hanya mencebik, "kau siapa nak judge aku??" kata Areum sebelum dia bangun.

"amboi... kau ni memang kurang ajar ek??"

"yap..."

"aku ni kurang ajar... sangat mengjengkelkan... menyakitkan hati... dan aku memang tak berperikemanusiaan" sambung Areum lagi.

"ohh... tak payah cakap... memang jelas sangat semua tu..." katanya selamba.

"okay bye..."

Dia hanya mencebik. "kau suka sangat bye kan aku..."

"laaa... bukan aku nak sangat pon jumpa kau..."

"ini TER serempak laa... aku pon bukan nak sangat jumpa kau..."

"okay... kau dari dulu memang stalk aku kan??" kata Areum sempat mengusik lelaki tersebut.

"apa? stalk kau?? Jangan mimpi laa..."

Areum mencebik. "okay bye..." kata Areum benar benar beredar dari situ.

Lelaki tersebut hanya menggelengkan kepala melihat kelakuan Areum. 

fated of love~Where stories live. Discover now