Hari sudah hampir lewat malam. Joel yang sedang duduk di atas bangku sofa kerap kali melihat pintu bilik anaknya di tingkat dua. Dia ditemani beberapa tin bir untuk menenangkan hatinya selepas bergaduh dengan Anzie. Selepas pergaduhan itu tadi, Anzie dan Luna tidak lagi keluar dari bilik."Huhh.." Joel berdengus pendek. Dia tidak tahu bagaimana cara untuk memujuk Anzie dan Luna. Tetapi pada masa yang sama, dia terfikirkan tentang sakit ibunya.
"Ma.." bisiknya sendirian. Dia tidak dapat mengawal emosi lagi, lalu dia menangis di atas bangku sofa. Beberapa tin bir juga sudah habis diteguknya. Masa ini fikirannya tidak menentu akibat terlalu tekanan. Dan pada masa ini juga, dia perlukan Anzie di sisinya. Dia ingin memeluk isterinya..
Tanpa berfikir panjang, dengan keadaan yang mabuk sedikit, Joel naik ke tingkat dua. Kakinya pun terhenti di hadapan pintu bilik Luna. Lalu, dia membuka pintu dengan perlahan takut jika Luna tersedar. Dalam keadaan samar-samar, Joel berjalan perlahan menuju ke katil. Anzie dan Luna pada ketika itu sedang nyenyak tidur. Tangan Joel yang besar menyisip ke bawah badan Anzie. Tetapi Anzie tersedar dan terkejut bila Joel berada di tepinya.
"Em..?" Anzie mengerutkan kening melihat Joel yang berbau alkohol.
Anzie memalingkan semula kepalanya tidak mahu disentuh Joel. Beberapa saat kemudian, Joel berlutut di atas lantai sambil melihat belakang Anzie yang sedang berbaring di tilam anaknya.
"Anzie.. i know i'm wrong. It's all my fault.. i'm sorry for saying 'sorry' everytime i made mistake.. I miss you.. I miss my mom.. i miss Luna.. I.. I need your hug.. please? Slap me if you want to. I just, don't know.. what to do," Joel meluahkan perasaan kepada isterinya. Air matanya berguguran menitis di atas lantai.
Setelah Anzie mendengar luahan hati suaminya, dia berpaling semula ke arah Joel yang sedang berlutut. Hatinya tersentuh oleh kata-kata itu. Apalagi bila melihat Joel menangis..
"Joel.." Dia memanggil nama Joel dengan lembut.
Joel mendongakkan kepala melihat isterinya yang sedang berbaring di hadapannya. Anzie mengesat air mata Joel. Dia sedih melihat Joel seperti ini. Lalu dia mengucup bibir Joel yang berbau arak itu. Tangan Joel mengangkat tubuh kecil isterinya dan keluar dari bilik anak mereka.
~~~~~
Mereka berpelukan semasa berada di atas katil. Joel langsung tidak mahu melepaskan Anzie. Rambut isterinya itu dihidu sehinggalah ke leher Anzie yang lembut.
"I need you, Anzie.." ucap Joel di telinga Anzie. Tangannya meraba-raba punggung dan seluruh tubuh Anzie yang hanya mengenakan baju tidur nipis tanpa pakaian dalam.
"You drunk.." kata Anzie kepada suaminya.
"No, i'm not.." Joel membalas dengan sinis. Padahal memang dia mabuk sedikit ketika itu. Tapak tangannya yang besar segera menerkam pergunungan Anzie secara mengejut.
"Ah!" Anzie terjerit bila pergunungannya mula dipulas dan dipicit-picit oleh suaminya.
Sambil Joel meramas-ramasnya, dia menyoal Anzie.
"Belakang awak masih sakit?""Masih lah.." Jawab Anzie. Lalu Joel mengucup bibirnya sesaat.
"Sorry for hurting you," kata Joel lagi."Sakit tau.." balas Anzie.
"Sorry sayang.." ucap Joel lalu mengucup bibir Anzie. Anzie membiarkan saja suaminya itu. Dia juga tidak mahu pergaduhan mereka berlanjutan kerana Luna perlukan mereka berdua. Dia tidak mahu ada perpisahan lagi di antara mereka.
YOU ARE READING
Anzie season 3 & Dr. Bert Special Edition 🦋
RomanceI'jien Gracevon@copyright protected ©2019 Language : Malay English Photo credit : Christina Ricci Warning : MATURE CONTENT! 18SX SCENE! 🔞 > Kenangan pahit yang telah Anzie lalui setahun yang lalu telah berjaya dia lupakan. Mak cik Natasha pula jatu...