Hoofdstuk 6

6.7K 116 5
                                    

CAMILLE NEWTON
Ineens staat Lieve in de deur. Beschaamd kijkt Blake weg, wat moeten we nu doen? 'Sssttt!' Roept Blake. Lieve doet de deur dicht en komt naast me zitten. 'Zijn jullie, een, stelletje?' Vraagt ze geinteresseerd. Meteen schud ik mijn hoofd. 'Nee, het heeft geen status. Het kan toch niet.' Zeg ik.

Lieve kijkt me ongelovig aan. 'Wat bedoel je met "het"?' Vraagt ze. Ik zucht. 'Ons. Wij. Blake en ik.' Antwoord ik. Ineens kijkt Blake me weer aan. 'Dit kan wel. Je weet het zelf ook. Wat boeit het wat pap en Linda ervan vinden? Het enige wat telt is wij. Tenminste, voor mij dan.' Glimlacht hij.

'Nee. Het is niet goed zo. Ik ga hun liefde niet in de weg staan voor iets als dit.' Zeg ik boos. 'Dit? Vind je "dit" niet bijzonder dan?' Zegt hij ook boos. 'Dat vind ik wel. Maar-'

'Wat maar?! Je denkt alleen maar aan anderen. Denk ook eens aan jezelf man!' Roept hij boos. De tranen staan in mijn ogen. Deze Blake ken ik niet, zelfs niet vanaf toen we hier kwamen wonen. Deze "nieuwe blake" is vreselijk. 'Ga ergens anders janken.' Zegt hij chagrijnig.

'Blake! Hallo! Kijk hoe ze eraan toe is! Doe eens rustig en help haar, dat doe je als je van mensen houd. Je scheld ze dan niet zomaar uit!' Roept Lieve nu boos. 'Dat weet ik.' Mompelt Blake. 'Wat zei je?' Zegt Lieve. 'DAT WEET IK!!' Roept hij.

'Fijn. Maak het goed, praat erover, zoek een oplossing. En kom daarna naar mij toe.' Zegt ze. Blake knikt en ik weet nog steeds niet waar ik moet kijken. 'Lieve, kom een andere keer maar weer bij Camille langs.' Zegt Blake tegen haar. 'Dat bepaal ik zelf wel. En als het aan mij ligt kun jij weggaan. Want ik laat me niet zo behandelen. Wonden helen vanzelf, maar als je de wond steeds op dezelfde plek pijn doet, heelt hij niet meer.' Zeg ik. Blake kijkt me bezorgd aan.

'Waar heb je het over?' Vraagt hij. Blake wilt zijn hand op mijn rug leggen maar ik sla hem weg. 'Ga weg, ik wil nu niets met iemand te maken hebben. Tot morgen op school Lieve.' Zeg ik. Lieve knik en neemt Blake mee naar de gang daar hoor ik ze nog even praten. 'Maar ik hou echt van haar.' Zegt hij. 'Waarom zei je dat dan?!' Zegt Lieve. Ik hoor Blake iets mompelen maar ik versta er niets van.

'Ik ga met haar praten, geen idee wanneer maar niet tijdens school. Ik zie je nog wel een keer Blake.'

Ik ga snel weer op bed zitten en doe mijn oortjes in. Niemand zal mijn geheim te weten komen, niemand gaat wat weten over mijn verleden. Het is een wond die niet meer heelt. Maar als je er verband overheen doet vervaagt het wel. Totdat het verband er na jaren vanaf is gehaald..

***

Over welke wond heeft Camille het? En waarom was Blake zo agressief? Lees het in hoofdstuk 7!

SHARE VOTE AND COMMENT

XX JE UNICORN!

My stepbrother, the badboy. ✔️Waar verhalen tot leven komen. Ontdek het nu