BLAKE KINGSTON
Ik zit aan tafel, het is weekend en Camille gaat vandaag naar een paard kijken. Ik heb niks met paarden en die dieren, ik heb veel liever een hond. 'Camille, heb je alles?' Vraagt Linda. Camille knikt met haar mond vol en het ziet er best schattig uit, wacht even, dat dacht ik niet!'Wil je anders mee Blake?' Vraagt Camille. Ik twijfel. 'Oke, ik heb toch niets anders te doen vandaag. En ik wil je wel zien rijden eigenlijk.' Lach ik. Camille glimlacht terug. Nadat Megan is gegaan kwam Camille in tranen terug naar onder. Ik dacht in eerste instantie dat het door mij kwam, maar het kwam door de grijze welsh ze was zo blij, het waren tranen van geluk. 'Laten we gaan.' Zegt Linda als we allemaal het ontbijt ophebben.
Ik stap de auto in en Camille gaat voorin zitten. We rijden nu al 5 minuten en ik kom er net achter dat ik mijn oortjes ben vergeten. 'Cam, mag ik je oortjes lenen?' Vraag ik. Camille geeft geen antwoord maar geeft in plaats daarvan gelijk de oortjes naar achteren. 'Thanks.'
Ongeveer na een half uurtje zijn we bij een grote manege. Ik stap uit en kijk mijn ogen uit. Wat groot!
CAMILLE NEWTON
Ik stap uit en zie Blake verwonderend kijken naar de manege. Wat is ie groot! Ik loop snel naar de vrouw waarmee ik heb afgesproken. 'Hoi, ik ben Camille Newton. Ik kom kijken voor de grijze Welsh.' Zeg ik vriendelijk. Ze vrouw kijkt me lief aan. 'Nou, ik heb goed nieuws voor je, hij staat net op stal loop maar mee! Trouwens, ik ben Amy.' Zegt ze. Ik knik en gebaar naar Blake en mam dat ze kunnen komen.'Dit is em dan!' Zegt Amy als we bij de stal staan. Ik kijk naar de grijze welsh en hij is prachtig. 'Zou ik, eventjes, een klein rondje kunnen rijden?' Vraag ik. Amy knikt en neemt Star, de naam van de welsh. Mee naar de poets stallen.
Ik neem Star mee naar de bak en ga erop zitten. Ik geef been en klak met mijn mond maar Star blijft stilstaan. Ik geef nog een keer been en in een keer gaat Star super snel. Ik dreig er vanaf te vallen maar herstel me snel, 'Halt!' Roep ik, Star gaat stilstaan en snel stap ik af.
'Sorry Amy, maar dit is niet het juiste paard voor mij.' Zeg ik. Amy denkt even na en gebaart dan dat ik mee moet komen. 'Ik heb nog een ander paard te koop staan, Moos. Het is een fjord en 1.45 cm lang. Wil je hem eens zien?' Vraagt ze. Ik knik en kijk dan mijn moeder en Blake aan. 'Kan dat?' Vraag ik. Mijn moeder knikt en samen lopen we naar de fjord.
Een fjord is echt mijn droompaard. Het allerliefste wil ik een fjord. Snel loop ik door en dan zie ik in de wei de fjord staan. Ik loop er snel op af en vrijwel meteen komt Moos op me afgelopen. 'Mag ik eens even zonder zadel op de wei rijden?' Vraag ik. Amy knikt. 'Moos houd ervan om zonder zadel te rijden, verder is hij er intelligent en gehoorzaam.' Zegt ze.
Ik klim over het hek heen en ik klim dan op Moos. Ik geef een beetje been en meteen begint hij met stappen. Na een tijdje hou ik me vast aan zijn korte manen en rijden we in draf de wei rond. Als ik het genoeg vind rijden we weer terug en stap ik eraf.
'Dit is hem. Zou ik Moos kunnen kopen?' Vraag ik. Amy knikt. 'Je kunt hem nu meenemen?' Vraagt ze. Meteen kijk ik mam aan. Ze knikt gelijk geef ik een knuffel en geef ik een knuffel aan Amy. 'Stefan is toch de eigenaar van een stal bij ons in de buurt?' Vraag ik. Blake knikt. Ik ga Moos nu meenemen en daar stallen!
***
Mijn droompaard is in dit boek werkelijkheid geworden! Ik wil zo graag een fjord hebben! Nou ja dat dus! Tot hoofdstuk 12 :)
JE LEEST
My stepbrother, the badboy. ✔️
Storie d'amoreAls Camilles moeder intrekt bij haar nieuwe vriend moet Camille mee. Helaas krijgt ze een stiefbroer, de badboy van de school waar ze naartoe gaat. Een tijdje moeten ze niets van elkaar weten, maar dan wordt haat omgezet in liefde. Want haat en lief...