16. Helvetin apinat

377 23 5
                                    

Aria

"Oletteko jo pakanneet?" Kaikui Saaran ääni portaikossa ja vedin reppuni vetoketjun kiinni.

"Valmista!" huikkasin ja otin repun syliini. Tarkistin vielä että olin siivonnut ja pedannut sängyn kunnolla ja vedin lippiksen päähäni. Saara oli eilen tehnyt kaksi upeaa hollantilaista lettiä, joista oli jo muutamia suortuvia yön aikana karannut, mutta ne sopivat loistavasti päivän asuun. Punainen, puoli pitkähihainen paita ja sen päällä shortsipuku, jossa oli iso tasku rinnassa ja henkselit ristissä selässä.

Reppu selässä astuin ulos huoneesta, johon olin jo tykästynyt ja suljin oven perässäni.

"Ai hei!" sanoin iloisena kun näin Gabrielin myös juuri sulkeneen oman ovensa.

"Hei", tämä vastasi hymy huulillaan.
"Naiset ja kuningattaret ensin", hän sanoi ja osoitti portaita.

"Kiitos", vastasin hymyillen ja niiaten samalla.

Alakerrassa oli siistiä. Toki, kun minä olin pistänyt pojat eilen siivoamaan tyttöjen ollessa ulkona ja hoitamassa puutarhaa, joten työn teolta he eivät kyllä välttyneet.

Gabriel oli vain hymyillyt poikien nyrpistyneille ilmeille, poikien valittaessa heidän joutuessaan raatamaan niska limassa. Jesse jopa yritti hiipiä pihalle, mutta kilttinä tyttönä onnistuin vetämään hänet hellävaraisesti korvasta takaisin sisälle.

***

"...ja Felix siivoaa keittiön. Gabriel imuroi ja pesee lattiat", määrään ja Jesse katsoo minua kuin alienia ilman päätä.

"Miksi minä saan siivota vessat?" hän kysyy anelevalla äänellä, joka tihkuu inhotusta ja naama mutrussa.

"Koska minä nyt päätin niin", vastasin hymyillen pirullista hymyäni. Jesse väläytti hyvin tekaistun irvistyksen, jonka kuului olla hymy, ja melkein purskahdin nauruun.

"Työn iloa pojat", sanoin naurahtaen ja lähdin tarkistamaan, että jokaisen kerroksen huoneet olivat kunnossa.

**

"Aria, meillä on sinulle pieni yllätys!" kuului Gabrielin huvittunut ääni alakerrasta ja lähdin alakertaa kohti puhdistaen samalla portaiden kaiteita vaaleanpunaisella rätillä.

"Mitä ny...." aloitin, kunnes tunsin jotain märkää kasvoillani.

"Hahhaah, siitäs sait!" Jesse nauroi kippurassa, yhdessä Felixin kanssa ja Gabriel vain katsoi huvittuneena ja laski alas kätensä, jolla oli heittänyt kasvoilleni pesuvettä.

"Te senkin pienet..." kihisin ja nappasin punaisesta sangosta pesuaineesta muodostunutta vaahtoa ja tähtäsin sillä Gabrielia.

Seuraava uhri oli Jesse, jonka hölmistynyt ilme oli ehdottomasti näkemisen arvoinen. Hän ei ollut edes nauramiseltaan tajunnut että aioin heittää häntä saippuavaahdolla.

Felix nosti kätensä pystyyn ja näytti vietonta naamaansa, mutta hymyilin hänelle vain paholaisen enkelin tavoin, ja sotkin hänen hiuksensa valkoiseen vaahtoon.

"Minäkin rakas..." Aloitin kääntyen ympäri ja taputtaen käsistäni ylimääreisen vaahdon pois, kunnes tunsin, kuinka pesuainesanko kaatui niskaani.

Kiljuin ja nostin käteni ilmaan, veden ja vaahdon valuessa lattiaa kohti.

"Olette... Oletteko te..." yritin etsiä kadonnutta ääntäni, ja sitten se ilmestyi avukseni ja kiljun, "oletteko helvetin tosissanne? Minä saamari vieköön kiroan jokaisen teistä alimpaan helvettiin tuon tempun takia! Pilasitte juuri lempi paitani!" huusin itku kurkussa ja osoitin päälläni olevaa ruutupaita, jonka olin saanut joskus isoisältäni.

Rakkaudella satutettuDonde viven las historias. Descúbrelo ahora