Bno'nun Kimliği

2.6K 171 51
                                    

"Anne. Anne!"

"İlk anne dediğinde bu kadar heyecanlı değildin, ne oldu?" diye bağırdı öteki odadan.

"Anne fotoğrafı getirdim."

"Ne fotoğrafı? "

Ay doğruya... Neydi benim bahanem..? Hah! Tamam.

"Hangi çocuk taşıdı poşetleri diye soracaktımya."dedim telefonu onun göz hizasına getirirken.

"Hıı, ay kız ne bileyim şimdi ben."dedi telefonun bir köşesinden tutarken.

"Deme! Anne yapma ya."

"Allah Allah bir kere gelip anne yardıma ihtiyacın var mı, anne halin hatrın nasıldır dedin mi küçük hanım?"

Tam ağzımı açmıştım ki devam etti.

"Yok! Anca işin düşünce gel Betül, aferin evladım."
Yalnız kafiye yaptı.

"Anne..." dedim mahcup bir sesle.

"Gel şimdi bana yardım et. Akşama dinlek kafayla bakacağım." dedi telefonu elime geri verirken.

"Hem o sınıf çok kalabalık, kafam almaz." diye homurdandı.

Sanki tek bahanen bu da.

Yapacak bir şey yok. Öğrenmek istiyorsam kolları sıvamalıyım.
Okul çantamı odamda kenara doğru fırlattım. Sonra annemin bundan hoşlanmadığını hatırlayıp yerden aldım, düzgün bir yere koydum.

Üzerimi değiştirip bilmem kaç kez yüzümü yıkadım. Hâlâ ayılamamış gibi hissediyordum.

Okul tüm enerjimi ziyadesiyle sömürdüğünden olabilirdi.

Annemin yanına gittim ve yardım etmeye başladım. Bu yardımlarım yediğim fırçalarla süslenirken işimizin bitmesi 3 saat sürmüştü.

Akşam yemeğini yedikten sonra sofrayı kaldırmaya başlamıştım ki babam beklemediğim bir tepki verdi.

"Hanım, sen bu kıza ne yaptın?"

"Ne yapmışım?" dedi annem dehşetle.

"Ne yapmış?" dedim annemin dehşetiyle telaşa kapılırken.

Babam bir anda sakinleşti.
"Bu kız iş yapıyor yahu."

"Haa..." derken annem açıklamaya yapmaya başlamış, ben sakinleşmiştim.

"Bilmem, insafa geldi herhalde." dedi annem.

Cevap verme gereği duymadan sofrayı kaldırırken annem daha yemeğe devam edeceğini söyledi.

Sofrayı toparlamayı bırakıp annemden daha iyi laf alabilmek için gönlünü hoş tutmaya karar verdim.
Çay demleyecektim.

Annem bu konuda tiryakiydi.
____

"Anne bak, bunlardan hangisiydi sana yardım eden? Ama dikkatli bak tamam mı?"

Telefondaki görüntüyü yakınlaştırdım.

"Ay çok karışık."

"Neyse dur şöyle yapalım. Sıra sıra gidelim."dedim.

"Bu mu?"

"Yok bu değildi."

"Bu mu?"

"Dur bakayım... Hıı, yakışıklıymış."

"Anne, o muydu?"

"Yok bu da değildi."

"Anne o zaman oyalamasana."

BNO | Yarı Texting (Bitti)Hikayelerin yaşadığı yer. Şimdi keşfedin