"Zaferimi dönüş yolunda ikinci dostum ile paylaşmış dönüyordum. Üzerimde başarmanın verdiği sevinç ile birlikte Gulya'ya veda edecek olmanın vermiş olduğu üzüntü vardı.
Sevinç ile Üzüntümü dengeleyemeden eve varmıştım".
Kapıya anahtarı ilk taktığım anda zavallı dostumun silahını kurma sesi gelmişti.
"Samet sakin ol benim Tuna!"
Kapıdan içeriye girdiğimde, sevinç ile üzerime koştular.
Samet, boynuma sarılıp başardın dimi kardeşim dedi.
Tebessüm ederek Evet başardım dostum.
Küçük Adam ve yanındakiler öldüler.Gulya, sevinç ile sarılıp bu kez bir öpücük kondurdu yanağıma.
Şükürler olsun Allah'ım sana şükürler olsun diyordu.+Beni neden öptün ?
Gulya:İçimden geldi. Hatamı ettim ?
Hayır şaşırdım sadece.
Gulya: Herşey için teşekkür ederim Tuna.
Onun bu sözlerini dinler iken aklımdan söküp atamadığım, benim resmimi çeken o adam geliyordu.
Onların bu sevincini kursaklarında bırakmamak için en son kaçan o adamdan bahsetmedim.
Samet: Anlat dostum ne oldu ? Dedi.
Saatlerce bütün gece olanları anlattım.
+ Siz anlatın ne oldu ben yokken giden gelen oldumu ?
Samet: Hayır gelen olmadı?
Gulya: Artık ülkeme dönebilirim.
Çok teşekkür ederim, yarın sabah biletini alıp oğluma gidebilirim Allah razı olsun Tuna."İçime bir fil oturdu sanki o öyle deyince, yüzüm sararmış"
+Senden de razı olsun. Evet. Yarın dönebilirsin!
Samet:Yüzün düştü birşey mi oldu Tuna?
+Hayır yorgunluktandır.
"Dört gündür tanıdığım bir kadının yarın gidiceğini bilmek beni çok derinden üzüyordu. Zaten amaç bu değilmiydi Tuna desem de kendime ne ara alıştım ben bu kadına ?
Hayatımda güzel olan herşey hep kısa sürüyor, bu kez üzülmeyeceğim hayatımdan gidene onun mutlu görmek için değilmiydi tüm bunlar küçücük bir çocuğun " Anne çığlıklarının karşılığı için değilmiydi TUNA!"
+MUTLU OL GULYA.
BU GECE SENİN GECEN, ARTIK HERŞEY BİTTİ. ACI VERECEK KİMSE KALMADI !!! O GÜZEL YÜZÜN HEP GÜLSÜN.Samet: Şiir mi okuyorsun lan? Ben bile etkilendim şimdi.Dedi ve gülmeye başladı.
+Sende dostum hep mutlu ol hep böyle gül.
Samet: Bu gece sende ki Tuna'da ölmüş.
Gulya: Teşekkür ederim.
Senin ağzından böyle güzel sözler çıkıyormuydu ?+Senin sevincinin etkisi!
Gulya: Teşekkür ederim Tuna.
Gülüşmelerimizin içine şiddetle kırılan bir cam sesi karıştı.
Penceremize zarfın içine koyulmuş 3 adet tam dolu şarjör ve fotoğrafımın arkasına yazılmış not girmişti.Pencereden dışarıya baktığımızda bu gece kovaladığım araba sokağın köşe başından dönmüştü.
Komşular camlara çıkıp ne olduğunu sorup duruyorlardı, Samet her zaman ki asker olmasının etkisi ile düşmanlarımız çok siz rahatınıza bakın ben polise haber veririm bulurlar deyip geçiştirmişti onları.
Zarfın içini açtığımda dağda çekilmiş resmim var idi.
Arkasında ise şu not yazıyordu."Tebrik ederim Tuna. Başaracağından çok emindik.
Senin için hazırladığım ortamı beğenmişsindir eminim.Sana 8 mermi vermiştim, sebebi orada 10 kişi vardı! 1 tanesi gördüğün muhbirim diğeri senin resmini ve avladığın insanların belgeselini çeken adamım.
"Yaşamak için öldürüyordu" bu cümle genelde belgesellerde kullanılır sen bunu bu gece yaşattın hepimize.
Sana 8 değil de 10 mermi verseydim sen onları da öldürecektin!
Görüntülerin elimizde seni orada öldürtebilirdim, ama senin ile bir anlaşma yaptık sen yapmak zorunda olduğun görevini yaptın bende sana daha önce dediğim gibi yaşama izni tanıdım.
Koşkar iyileşir ise sana son bir görev düşecek, onu sen öldüreceksin o şarjörleri sakla sana lazım olacak, iyileşemez ölür ise unut gitsin herşeyi.
Eğer iyileşir ise "kardeşini senin öldürdüğünü bilecek ona bunu zevk ile söyleyeceğiz". Ölür ise kimse seni rahatsız etmeyecek, O ölmeden sende ölemezsin!!!
Gelen bu not ile neşemiz kaçmış, gülen yüzler yerini surat asıklığına bırakmıştı.
Samet: Ne yazıyor Tuna ?
+Beni tebrik etmişler, Silahıda hediye etmişler!
Samet: Camı kırarak mı ? Hayvan lan bunlar!
+Neyse artık dinlenelim biraz!
Sabah konuşuruz.Beni tehdit eden bu notu onlar üzülmesin diye tebrik mesajı olarak okumuştum.
Herkes odasına çekilmiş yarın gerçekleşecek vedaya hazırlanıyordu.
Hayatımıza dokunan kadına.
ŞİMDİ OKUDUĞUN
TUNA #Watty 2019
Short StoryAdım Tuna dedim. Ağlamaklı bir sesle bana yardım et diyerek, benden yardım istedi. Boynunda ip olan bir adamdan mı yardım istiyorsun ? Evet. Benden korkmuyor musun ?. Hayır. Neden ? "Boynunda ip olan bir adamsın, hayattan beklentisi kalmayan bir ad...