Stál ve své cele a zadíval se do těch očí, o kterých si myslel, že je tenkrát viděl naposledy. Věděl, že udělal chybu, a proto se jí snaží napravit. Bylo však už příliš pozdě. Jeho bratr se změnil k nepoznání. Jediné, co ho zajímalo, byla pomsta svému bratrovi, který byl ve všem lepší než on. Jak tenkrát řekl, nikdy mu o trůn nešlo, jen se chtěl svému bratru vyrovnat. Jak krutý tento fakt byl? Posuďte sami. Celý váš život vám budou lhát. Tvrdit, že můžete vládnout stejně, jako váš starší bratr, jenže pak si vás nebudou všímat a vy stojíte opodál a díváte se na to, jak si spolu rozumí, zatímco vy se marně snažíte přilákat pozornost. Tak moc chcete vědět proč se k vám chovají jinak. Co jste udělali špatně? Čím jste jiní? Teď má však navrch a ukáže nejen jemu ale i svému otci, který z těchto dvou bratrů je lepší.
Loki se jen potutelně zasmál. Opravdu se dokázal tak změnit? V takového šílence? Nebo si s ním teď taky někdo podvědomě hraje?
S úsměvem se Loki otočil bokem k cele. Jeho sametový hlas se ozval vězeňskou místností. ,,Lidé si myslí, že jsme nesmrtelní." Přešel blíž k panelu, zatímco Thorovi oznamoval fakt, ve který lidstvo věří. ,,Prověříme to?" Zeptal se Loki s náznakem pobavení v jeho hlase. Chtěl vidět svého bratra jak trpí. Chtěl to ale ve skutečnosti udělat? Pomohlo by to však jeho ztrápené duši k zahojení starých ran? Chtěl nadzvednout skleněnou ochranu červeného tlačítka. Když tu náhle.....
Maya stála a dívala se na Lokiho a Thora. Voják ji pořád držel na její vkus dost nepříjemně. Poslouchala Lokiho jak mluví o tom, jak si všichni lidé myslí, že jsou nesmrtelní. Když v tom najednou ji voják pustil a skácel se vedle ní k zemi. Neslyšela nikoho přicházet. Když se s vyděšeným a zároveň překvapeným výrazem zadívala na svého zachránce, rozbušilo se jí srdce. Jeho tady opravdu nečekala.
Agent Coulson stál za vojákem, který ležel bezvládně na zemi. Maya si stoupla vedle něj. Teď byla dost odhodlaná. Je lepší, když máte posily, než když jste na to sama. Ještě ke všemu s Bohy. Postavila se po jeho boku a dívala se na boha lží, který nevypadal, že ho další vyrušení těší.
Agent Coulson se k ní naklonil a pošeptal jí ,,Uteč odsud co nejrychleji." ,,Ne, nenechám vás tu samotného." Vzdorovala mu šeptem Maya. V tu chvíli mu připomněla její matku. Taky tak tvrdohlavá a statečná. Nikdy z boje neutíkala. Jak moc měla povahu své matky. Ani si to neuvědomovala. Neznala jí, nejspíš proto nevěděla po kom je taková. Agent Coulson přesunul svůj pohled zpět na Lokiho. ,,Odstupte, prosím." Řekl klidně Coulson a mířil na Lokiho nějakou super zbraní. Loki se pomalu odtáhl od panelu a díval se přímo na ně. Zase mu někdo kazí plány. To nemá rád. Thor to všechno sledoval ze své cely, ze které nebyl nadšený. Jenže, co mohl dělat. Teď měl však novou naději. Coulson měl však oči jen pro Lokiho. Pomalu šel s tou zbraní blíž k němu. Samozřejmě s Mayou v závěsu. ,,Líbí se vám?" Zeptal se ho agent sarkasticky. Loki přešel doprostřed nad schody. Nevypadal nadšen z toho, že mu někdo kazí plány, a ještě ke všemu, když mu to tak vycházelo. Agent Coulson pokračoval ve svém vyprávění ,,Pracujeme na ní od chvíle, co jste sem poslal Ničitele." Přišel ještě blíž k Lokimu. ,,Ani nevím, co všechno umí." Konstatoval neutrálně. Hlavní bylo, že Loki znejistil.
Coulson zapnul tu zbraň a její přední část začala vydávat trochu světla. Nějaká energie asi. Lehce se pousmál na stojícího Lokiho. ,,Zkusíme to?" Zeptal se ho s pobavením v hlase. Jenže najednou se pravý Loki objevil za ním a probodl mu srdce svým žezlem. Maya se neskutečně lekla, odstoupila od nich a zakřičela. Její hnědé oči se naplnily slzami. Musela si dát ruku před pusu a křičet do ní. Zrychleně dýchala a třásla se. Nemohla tomu uvěřit. Stála vedle něj a on ho jen tak probodl. Slané kapky jí stékaly po tvářích a v očích záplavu takovou, že viděla rozmazaně. Nečekala to. Byla vyděšená. Nikdy neviděla nikoho zemřít. Nechtěla na tom nic měnit. Jenže je agentka, a bude si muset zvyknout na to, že se někdy nemusí podařit zachránit všechny.
Lokimu to bylo úplně jedno, bude to jen další Midgarďan do jeho seznamu mrtvých, který se bude rychle rozrůstat. Netrápilo ho, že teď k smrti vyděsil jednu dívku a jeho bratr ho teď bude chtít ještě víc zastavit.
Thor ve své cele vykřikl také s Mayou skoro nastejno ,,Ne!!" V tom výkřiku byla znát bolest, bezmoc, ale i vztek. Loki, který stál nad schody se prostě jen rozplynul. Jen iluze, nic víc, nic míň. Loki vytáhl zakrvácenou špičku svého žezla z Coulsonova těla. Ten se sesunul podél zdi na zem. Jeho vyděšené oči se upíraly na neznámý bod v dály. Thor byl z toho zlomený. Nechtěl, aby kvůli němu a jeho bratrovi někdo umřel. Teď však jeho bratr zabil člověka přímo před ním. Kdyby nebyl bůh, určitě by se rozbrečel. Těžce dýchal. Stejně jako Maya opodál. Oba dva byli zdrceni tím, co Loki provedl.
Maya stála u zábradlí. Jednou rukou se ho držela, aby se nesesunula k zemi. Druhou ruku si držela u svých rtů, ze kterých vycházely vzlyky a nářeky. Podlamovala se jí z toho kolena. Slzy ji tekly proudem po jejích tvářích. Nešly zastavit. Nechtěla je zastavit. Právě byla svědkem vraždy. Z toho se nebude moct vzpamatovat ještě hodně dlouho. Jenže bude muset. Osud, si pro ni totiž přichystal další zkoušku, která nebude lehká. Zkoušku, která změní nejen ji, ale i její život.
Slov: 929
ČTEŠ
Shadow
Fanfiction,,Systém je stabilní, bezva." Říkala Pepper zatím co se dívala na holografické plány. ,,Samozřejmě, že je, sám sem ji nastavoval což mě přivádí k otázce Jaké je to být génius?" Pepper se na něj otočila s lehkým úsměvem ,,No to já přeci nemůžu vědět...