Kapitola 32 - Motivace

121 14 2
                                    

,,Co ti Loki udělal?"
Zeptal se jí narovinu Clint. Nat se na něj podívala a odpověděla ,,Nic. Chci jen....." těkala očima sem a tam. Clint se na ní stále díval, ale ona svůj zrak odvrátila. Nevěděla, jak mu to má říct. On by to ale stejně poznal, je to agent. ,,Natasho." Promluvil k ní a v jeho hlase byla znát naléhavost. Nechtěl to z ní tahat, jak z chlupaté deky, chtěl, aby mu to řekla sama. Natasha se zadívala před sebe a řekla mu ,,Zná mou minulost." ,,Mmh." Přikývl jí Clint. On o ní věděl. Určitě ne všechno, ale podstatné části jejího života znal, včetně minulosti. On věděl, jak moc si to vyčítá a jak moc by to chtěla změnit. Je to však těžké, změnit něco, co se stalo a čím jste byli.

Nat se podívala znovu na něj a řekla mu ,,Musím ji vymazat." Znělo to přesvědčivě. Jde to ale? Smazat něco, co bylo? Určitě na to lze zapomenout, aspoň z části, ale ne vymazat. Clint vycítil její pohled a podíval se na ní, když mu znovu oznámila ,,A jeho s ní. Navíc, musíme zachránit Mayu. Dlužím jí to. Dlužím to Tulip." Odhodlaně se mu dívala do očí a Clint věděl, že by jí v tom ani v nejmenším nezabránil. A ani by nechtěl.

Na druhé straně lodi, konkrétně ve vězeňské sekci, kde dříve byla cela, ve které byl držen Loki, se sdržoval náš hlavní hrdina. Tony, který předtím odešel ze zasedací místnosti mířil rovnou k této části lodi. Chtěl vidět místo, kde byl zavražděn agent Coulson. Chtěl mít chvíli klid na své myšlenky, které si v jeho hlavě létaly, jak se jim jen chtělo.

Byl smutný, ale zároveň naštvaný. Na sebe, na Furyho, na ni. Na to, že je tak tvrdohlavá a paličatá a nikdy ho neposlechne. Bál se o ní. Jestli jí ten muflon nějakým způsobem ublíží, ublíží mu on, ale mnohem horším způsobem.

Jak tam tak stál a díval se do prázdného prostoru, přišel za ním Steve. Věděl přesně, kde ho má hledat. Taky nebyl zrovna šťastný. Bylo mu líto agenta Coulsona a i Mayi, i když jí tak moc dobře neznal. Byla však mladá, nezasloužila si nic špatného. Byla to milá dívka, i když od svého otce se dost naučila. Hlavně být otravná.

Steve se opřel svým americkým zadkem o zábradlí a založil si ruce na prsou. Nejdříve se díval směrem dolů, pak jeho pohled spočinul na Tonym, který stál, nad obrovskou dírou, kde kdysi byla prosklená cela a měl ruce spojené za zády. ,,Byl ženatý?" Protrhl ticho Steve. Nevěděl, kam až může zajít. Nechtěl však Tonyho naštvat ještě více než byl. Tony mu jen bez emocí odpověděl ,,Ne. Ale chodil s nějakou čelistkou." Chvíli bylo zase ticho. Steve se ale cítil trapně, a proto pokračoval. ,,Je ho škoda. Byl to dobrej chlap." Uhnul pohledem ke svým botám a potom zpět. Tony se jen uchechtl a obrátil svůj pohled na Capa ,,Byl to idiot." Odvětil ,,Proč? Že věřil?" Nechápal ho Steve. Jak může být někdo tak bezcitný. ,,Že šel na Lokiho sám." Šel od té díry pryč a svůj pohled upíral směrem ke Capovi. ,,Dělal jen svou práci." Odporoval mu Steve. Nelíbilo se mu, jak se Tony chová. Bránil Coulsona, a to ho ani dobře neznal. ,,Tvoje dcera jí dělala taky." Nadhodil mu. Tony šel směrem ke schodům, když v tu chvíli se zastavil. Tahle fráze ho ochromila. Nemohl však dát najevo, že má Steve pravdu. Maya přeci dělala svojí práci taky. On si to ale nechtěl přiznat.

Jak se říká nejlepší obrana je útok. Proto Tony zase změnil téma ,,Ahh, neměl šanci. Měl počkat. Měl....." došli mu slova. Nevěděl, co by Capovi ještě řekl, Maya taky mohla počkat, taky mohla být opatrnější, okolnosti ale byly proti ní. Tony scházel schody a Steve šel blíž k němu, aby na něj viděl a přitom mu oponoval ,,Vždy nejde ze všeho vykličkovat." ,,Jo, to už jsem slyšel." Prošel kolem Steva a chtěl odejít, jenže Steve ho nenechal. ,,Voják se musí umět obětovat." Oznámil mu. ,,My nejsme žádní vojáci." Otočil se na něj Tony a byl rudý vzteky. Tohle se mu nelíbilo. To Capovo přemýšlení, jako za druhé světové války ho štvalo. ,,Moje dcera, není žádný voják." Procedil skrze zuby. Steve v tu chvíli poznal, že jeho slova asi nebyla vhodná. Nemyslel to tak. Neuvědomoval si to. Je to strašně zvláštní, jak pár slov, může někomu tak moc ublížit, ale je to pravda.

Slova dokáží ublížit více, než jakákoli rána pěstí, nebo obyčejná facka. Tonyho zasáhla tato slova přímo do jeho srdce, které už teď bylo bolavé. Polkl a řekl Capovi ,,Nechci mašírovat, jak Fury píská." ,,Já taky ne. Má na rukou krev stejně jako Loki. Ale to teď musí stranou, hlavní je zastavit Lokiho." Zněl Cap přesvědčivě. ,,Pro tebe možná. Pro mě, je hlavní najít svojí dceru. Živou a zdravou." Odpověděl mu Tony. Steve se na něj jen soucitně podíval a přikývl.

Steve začal uvažovat ,,Potřebuje zdroj energie, když dáme dohromady....." Tony ho však moc nevnímal a zadíval se na krvavou skvrnu na zdi, kde bylo Coulsonovo tělo, než ho odvezli. Nechtěl to přiznat, ale ulevilo se mu, že to není krev jeho dcery. To by asi nepřežil. Najednou se vrátil do přítomnosti a řekl ,,Je to osobní." A směřoval pohled na Steva. ,,O to teď nejde." Odporoval mu Steve. ,,Ale jde. V tom je celá Lokiho hra. Zasáhl naše city, chce nás...." ,,Rozeštvat." Dořekl Steve za Tonyho. ,,Jo, rozděl a panuj. Jasně ale nechce nás zničit jenom tak, chce nás dostat na kolena. Chce aby bylo vidět, jak nás ničí." Vysvětloval Tony Capovi. Přitom všem myslel na sebe. Jak Loki zasáhl jeho city. Vzal mu to nejcennější. Unesl mu dceru. Chtěl ho naštvat, ale proč? K čemu je mu Maya? Jedině, že by od Tonyho něco potřeboval. Nebo, ho chce vidět trpět.

Steve ho jen bedlivě poslouchal. Nevěděl, jak na to Tony přišel, ale dávalo to smysl. ,,Chce publikum." Řekl ještě Tony, prošel kolem Capa a stoupl si na schody. Steve mu jen přikyvoval ,,Jo, jako ho měl ve Stuttgartu." ,,Jo, ale to byla jen upoutávka. Hlavní show přijde až teď." Stál na schodech a stále mluvil. ,,Loki je pompézní diva. Chce květiny, nadšený davy. Chce mít monument až do nebe, na kterém bude zářit....." zarazil se, když mu to konečně došlo. Už mu došlo, kde ten parchant s jeho dcerou je. Když se zarazil Steve se na něj jen nechápavě díval ,,Ten hajzl!!" Dořekl Tony a společně s Capem utíkali zpět nahoru.

Už konečně přišel, kde je Loki a Maya. Jeho naděje se znovu objevila. Měl motivaci. Věděl, kde je. Uvidí svoji dceru. Jeho berušku, a tomu hajzlovi rohatýmu nedá ani smrt zadarmo. Jenže mu unikla jedna věc. Jen jedna jediná věc. K čemu jí Loki chce?

Slov: 1122

ShadowKde žijí příběhy. Začni objevovat