Idan nk
Vihdoinkin koulu oli ohi. Tältä vuodelta siis. Nyt edessä olisi vain noin kolme kuukautta rauhallisia lukuhetkiä omalla takapihalla riippukeinussa. Tai niin ajattelin.
Asetin vanhat Applen nappikuulokkeet korviini ja laitoin Spotify-soittolistani pyörimään. Samalla, kun avasin pyöräni lukosta, lempi biisini, Why Don't Wen Don't Change, alkoi soimaan. All night, all night You've been in your mind
We were supposed to be leaving
But you keep overthinking... Hymyilin ja hyppäsin pyöräni kyytiin.Kotona äitini tuli avamaan minulle oven.
-Hei kulta, millainen todistus tuli?
-Iha hyvä, hymyilin äidille ja juoksin yläkertaan. Matkalla huomasin pölynimurin keskellä porrastasannetta (sovitaan et ne asuu nyt jossain kakskerroksisessa rivitalossa). Ei ollut äidin tapaista jättää sitä siihen. Ja kuka muukaan täällä imuroisi? Isä ja äiti olivat eronneet ennen syntymääni ja äiti oli muuttanut tänne suomeen. Isä asui kai jossain Stillwater nimisessä paikassa. Ainakin niin lukee joissan kuvissa, jotka ovat äidin valokuvakansiossa. Takaisin asiaan. Äiti on kyllä ollut vähän outo viimeisen kuukauden, joten en ihmettele.Raahasin imurin yläkerran siivouskaappiin ja suuntasin huoneeseeni. Nappasin sängyltäni siihen aamulla jättämäni kirjan, jonka jälkeen vaihdoin pois päältäni kevätjuhlamekon mustiin shortseihin ja vakoiseen t-paitaan. Värikästä, tiedän. Sitten juoksin riipukeinuun lukemaan kirjaani.
-Ida. Ida! Hätkähdyin hereille.
-Hä? Mutisin unisena. Olin ilmeisesti nukahtanut riippukeinuun.
-Tule syömään ja juttelemaan, äitini huusi terassilta.Astelin rauhallisesti ruokapöydän ääreen ja otin itselleni ruokaa. Hetken aikaa kuului vain ruokailuvälineiden kilinää, mutta sitten päätin rikkoa hiljaisuuden:
-Sä halusit puhua, totesin äidilleni.
-Joo, mä ja...
----------------------------------------------
Eka osa done✔️
Ajattelin vaa sanoa et nää ekat osat saattaa olla vähän tylsiä (ja nii saattaa olla koko tarinaki et joo)
Tää on myös mun eka wattpad tarina ja sori kirjotus virheitä. Moikka! (nk=näkökulma)
YOU ARE READING
Half-Brothers band - Why Don't We
FanfictionSuomenkielinen why don't we fanfic Suomalaisen 15-vuotiaan Idan kesäloma on juuri alkanut, kun hänen äitinsä kertoo hänelle, että hänen isänsä ja äitinsä palaavat yhteen. Tämän seurauksena hän muuttaa Yhdysvaltoihin, Los Angelesiin. Miten Idan elämä...