Güneş sanki bir başka aydınlatıyordu hergünü. Sıradan birgündü yada ben öyle sanıyordum. Sabah uyandığımda evdeki hizmetkarların koşuşturduğunu gördüm. Merak edip dışarı çıktım. Bir tanesini çevirip ne olduğunu sormak istedim.
"Neler oluyor?"
"Önemli bir misafir gelecekmiş küçük hanım"
"Kimmiş?"
"Bilmiyoruz efendim"
Annemin yanına giderken adımlarımı hızlandırdım. Sinirli görünmek istiyordum.Çünkü evde ne zaman böyle telaş olsa ülkenin asil ailelerinden biri oğluyla beni evlendirmek istediğini söylerdi. Abim annemin yanına tam girecekken kolumdan tuttu beni.
"Anneme sakın sert davranma Myung-Hee"
"Abi her geleni kabul ediyor. Evlenmek istemediğimi henüz anlayamadı galiba"
"Olsun sen genede yumuşak davran anneme karşı."
Başımla onaylayıp annemin yanına girdim. Annemin yanında hoş görünümlü güzel bir bayan görmemle olduğum yerde kalakaldım. Saygılı davranmam gerektiğini hatırlayıp selamımı verdim. Beni baştan aşağı süzdükten sonra gülerek lafa girdi.
"Neden oturmuyorsun canım"
"Sizi rahatsız etmek istemem izninizle"
Odadan yavaş adımlarla çıktım.Kadından etkilenmiştim. Evin dışına çıktığımda tahtırevanı gördüm. Oğlunu merak ediyordum. Sonuçta annesiyle değil oğluyla evlenecektim. Yardımcım arkamdan geldi. Nefes nefese kalmıştı.
"Nereye gidiyorsunuz hanımım?"
"Bilmem, birkaç gündür evden hiç çıkmadım birazcık gezmek istiyorum."
"Tamam hanımım nasıl isterseniz"
Şehirdeki pazar yerine doğru ilerlerken peşimdeki adamı farkettim. Büyük bir korku sardı içimi. Adımlarımı hızlandırdım. Yardımcım bana yetişmekte zorlanıyordu. Sonunda adamdan kurtulmayı başarmıştım. Gözüme takılan tokanın yanına gittim. Sadece evlilerin takabileceği gelince aklıma tokadan uzaklaştım. Eve dönmek istiyordum. Neler olduğunu merak ediyordum. Eve döndüğümde annem beni kapıda karşıladı. Yüzünde kocaman bir gülümseme vardı.
"Kızıım, evleniyorsun"
"Aaa harika peki kiminle ve neden en son benim haberim oluyor."
"Dalga geçme kızım"
"Anne tanımadığım biriyle evlenmek istemiyorum"
"Biraz sakin olursan herşeyi anlatacağım"
"Biliyorum, o kadının oğluyla evlendireceksiniz beni."
"Kızım beni dinle biraz."
Sinirle odama doğru koştum. Odama girdiğimde elimde olmadan ağlamaya başlamıştım. Evlenmek istemiyordum. Tanımadığım bir adamla evlenmek benim için tam anlamıyla cehennem demekti.Kapının önünde babamın olduğunu farkettiğimde gözyaşlarımı silmek için çok geçti. Babam izin alarak odama girdi. Karşıma oturdu. Gayet sakin görünüyordu.
"Kızım iyi misin?"
"Baba ben evlenmek istemiyorum"
"Biliyorum, ama hayır diyebileceğimiz bir aile değil"
"Kraliyet ailesi değil ya sanki baba tabiiki hayır denebilirdi"
"Kraliyet ailesi kızım"
"Ne?"
"Veliaht prenses 1 yıl önce öldü biliyorsun, onun pozisyonunun boş kalmasını istemiyorlar. Veliaht prensi değiştirmek isteyenler yüzünden hemen evlendirmek istiyorlar."
ŞİMDİ OKUDUĞUN
Majeste
Historical Fiction"Sarayda kimseye güvenemezsin" Sarayda güven nasıl kazanılır? -Kan dökerek mi? -Yada merhamet dilenerek mi? Sarayda nasıl hayatta kalınır? -Birisinin gölgesi olarak mı? -Yada herkesi gölgen yaparak mı? Saraya nasıl alışır insan? -Sarayın kuklası ol...