Bölüm 5

4K 23 3
                                    

Hayatının son gününe uyanır gibi son derece üzgün ve düşünceli bir şekilde güne başlayan Meryem için oldukça zor bir gün olacaktı. Kahvaltı hazırlamak üzere mutfağa girdiğinde herkesin yüzünde tebebbüm vardı. Annesi uzun bir zamandan sonra ilk kez kızını sararak karşıladı.

Sercan İsrail'de bir şantiyede kendine iş ayarlamış, hazırlıkları ile uğraştığı bir dönemdeydi. Nalan ile evililiklerinin 8. ayı olmasına rağmen çocuk yapma girişimlerinin tümü başarısız olmuştu.

Nalan, ailesini ziyaret etmek için Adana'ya gittiğinde, ailesinin çocuk konusundaki sorularından sıkılmış çareyi gizlice hastaneye giderek test yaptırmakta bulmuştu. Aldığı test sonucunda sağlıklı olduğunu görünce sevindi. Sorun kesinlikle Sercan'daydı. Kocasının sağlıksız olduğunu öğrenmesi durumunda çocuk sahibi olması imkansızdı. Bu nedenle eşine hiç bir zaman bu konuyu açmadı. Eşini seviyordu, ama çok da aşık değildi. Ailesi henüz nişanlı oldukları dönemde, Sercan ile evlenmesini kabul etmelerindeki en büyük sebep, sahip oldukları arazinin değerli olmasıydı. Elbet bir gün, o arazideki en büyük pay sahibi, ailenin en büyük erkek evladı olan kocası olacaktı.

Varlık içinde yokluk çektikleri bu dönemin bitmesini sabırla beklerken, çocuk yapma konusunda son derece çirkin planları vardı. Fakat bunun için bir süre beklemesi gerekiyordu.

Saatler birbirini kovalamış ve görücüler nihayet eve teşrif etmişlerdi. Meryem, istemeye istemeye giydiği kıyafetler ile, mutfakta duruyor, kendisiyle evlenmek isteyen Rıza'yı merak ediyordu. Misafirler içeri girdiklerinde, göz ucuyla kapı aralığından onları süzdü. İçeri baktığında gördüğü kişiler kendisine göre oldukça yaşlıydı. O sırada Nalan hemen mutfağa gelerek büyük bir keyifle, beyaz gömlekli, saçları hafif kel olan kişinin Rıza olduğunu söyledi. Meryem büyük bir şok yaşadı. Kendisinden oldukça büyük görünen bu adam ile evlenmek istemiyordu. Kahveler için annesi mutfağa geldiğinde, Meryem hiç bir şekilde içeri girmek istemediğini söyledi. Annesi, eğer bunu yapmazsa, kendisinin de zarar göreceğini söyledi. Annesini de düşünerek, kahveleri gelen misafirlere ikram ederken, Rıza ile göz göze gelmemeye çalışıyordu.

Aileler arasında konuşulup her türlü konuda anlaşılarak nişan için gün alındı. Bunu duyan Meryem derin bir üzüntü yaşıyordu. Misafirleri uğurlamak için Meryem'i çağırdıklarında, kan çanağı olan gözleri dikkatlerden kaçmamıştı. O sırada Nalan, mutluluk gözyaşları gözlerini şişirmiş Meryemcim diyerek böyle bir durumda bile dalgasını geçmişti.

Misafirlerin gitmesinin ardından, aile üyeleri bir araya gelerek, durum değerlendirmesinde bulundular. Meryem konuşulan hiç bir şeyi duymuyordu. Ciddi bir baş ağrısı ile gözlerine birden ağırlık çöktü. Ayakta duramaz halde bitkindi. Konuşma bittiğinde sessizce odasına çekildi.

Babası yaşında bir adam ile evlenmek zorunda olduğunu düşündükçe, yaşadığı hayata lanet ediyordu. Aklı hala Emircan'da idi. Üstünden bir yıl geçmesine rağmen, kalbindeki tek isim Emircan'dı. Yaşadığı bu zor günde, odasında bir başınaydı.

SESSİZ ÇIĞLIKHikayelerin yaşadığı yer. Şimdi keşfedin