Bölüm 12

3.9K 18 3
                                    

Yaşanılan gün içinde çok büyük bir sır vardır. Bu büyük sır zamandır. Onu ölçmek için saatler ve takvimler yapılmıştır. Ama bunlar hiçbir şey ifade etmez. Herkes çok iyi bilir ki, bazen bir saatlik süre insana ömür kadar uzun gelirken, bazen de göz açıp kapayıncaya kadar geçip gider.

Meryem, geçen bu zaman diliminde, evde bir başına yalnız şekilde geçirdiği zamanlarda, kayın annesi ve babası bir kez olsun, evlerine adım atmamış, anı şekilde de hiçbir şekilde, evlerine davet etmemişlerdi.

Rıza, ilaçlarını kullandıkça, daha iyi davranmaya başlıyordu. Farkında olmasalar da birbirlerine alışmaya başlamışlardı. Meryem özellikle ailesi ile yaşadığı hayal kırıklığndan sonra, düşüncelerini törpülemeyi öğrenmişti.

Bu dünyada insanların korktuğu tek şey öğrenmekti.acıyı,susuzluğu,açlığı ve üzüntüyü öğrenmek.

Evliliklerinin üçüncü ayında, günlük iletişimlerini kurabilir bir duruma gelmişlerdi. Meryem, artık dışarda kalmıyordu. Rıza, dönem dönem geçirdi sinir nöbetlerinde, Meryem'i istemeden de olsa hırpalıyor, daha sonra ise pişman olup konuşmaya çalışıyordu.

Rıza'nın ailesi, evlilik öncesinde üst katın tapusunu Rıza'ya vermişlerdi. Düğün sonrası yaşanan olaylardan sonra bilhassa Rıza'nın hastalığının ilerlemesi ile beraber bir oyun yapmaya karar verdiler.

Akşam saatlerinde babası Rıza'yı yanına çağırdı.

-Oğlum altınları istiyor musun?

-Evet baba. Hala duruyor mu altınlar?

-Tabiki de duruyor. Sana saklıyorum. Ama. bir şartım olacak. Bizim arazi ile evin tapularını birleştirmemiz lazım. Bu kağıda imza at, tapu tekrar benim adıma geçsin. Tüm ev tek bir tapuda birleşsin. Merak etme masrafları ben ödeyeceğim.

-Baba, ne fark eder ki, benim ya da senin adına olması?

-Tamam dürüst olacağım. Kardeşlerin konuşmaya başladı. Onların hakkı var bu evde. Ben bunu düşünemedim. Sana ayrıcalık yapamam.Altınlarını sana vereceğim. Sana da karını al çık git demiyorum. Kendi eviniz. Kalmaya devam edeceksiniz.

-Tamam baba. Nasıl istersen öyle olsun.

Rıza, uzatılan kağıdı imzaladı. Evine döndüğünde, on dakika önce kendisine ait olan evi babasına iade etmişti. Hem de boş bir şekilde. Altınları da alamamıştı. Nasıl olsa alacağım diyerek evin kapısını açtı. Meryem'e durumu anlattı. Meryem hiçbir yorumda bulunmamıştı. Ama durumun farkındaydı.

SESSİZ ÇIĞLIKHikayelerin yaşadığı yer. Şimdi keşfedin