CHAPTER 7 - MY MOM AND DADDY

830 74 5
                                    

🌸🌸WELCOME TO ALL MY READERS AND FOLLOWERS BEFORE YOU READ THIS STORY I WANT YOU TO KNOW THIS IS ALL MINE AND ONLY MINE ! WORK NO COPY AND PASTE FROM OTHER WRITERS. AND I DO NOT TOLERATE TO PEOPLE WHO WANTS COPY AND PASTE MY WORK WITHOUT MY CONSENT!! THIS STORY ARE ALL CREDITED UNDER MAVI ROBERT. 🌸🌸

🌸AND IF.... YOU READ THIS STORY I MEAN EXACTLY LIKE THIS (MY STORY) ANYWHERE PLEASE DO INFORM ME .🌸

🌸Sincerely MAVI ROBERT🌸.

**************************************************

💔HURT TO FEEL YOUR LOVE 💔

(  HTFYL  ) - by MAVI ROBERT
CHAPTER 7 - MY MOM AND DADDY

🐹MIKAEL XANE RODSON P.O.V🐹

Lepas sy ni SAH la ahli keluarga RODSON mr and mrs rodson maklumkan sama sy yang sy mesti sambung belajar yala umur baru 14 tahun takkan la sy nda mau sambung belajar kan..belajar means p sekolah, sekolah means byk murid lain, murid means no PRIVASI... mula2 sy nda mau tapi belum sempat sy bagitau hasrat sy yang sy ni belum bersedia drg trs bagi sy option...

"mikael boleh pilih samada sambung belajar d sekolah or home School maybe??" mrs rodson

sy pun tertarik dengan cadangan mrs rodson...

"home school??" sy tanya untuk kepastian..

"ya home school... mom and daddy akan upah tutor for every subject in school even extra subject if u want...mikael cuma perlu duduk dalam study room in this house and ofcoz mom akan bagitau drg untuk jaga jarak okay... our study room are big so dont worry okay mikael...?" mrs rodson

tanpa pikir panjang sy terus setuju yala siapa tidak mau belajar...sy suka belajar...tapii.. ah malas la mau ingat..sy ada FAMILY baru sudah.. life must go on...

Lepas persetujuan antara sy n mr and mrs rodson... sesi pembelajaran sy pun akan bermula dalam 1 week sbb mo cari tutor bukan senang apalagi mo ajar budak cerewet mcm sy yg nda mau jarak dekat2 sama sy...bayangkan lah study room d rumah ni sangat besar mcm dewan pun ada mcm d pawagam punya style..

After 1 week sy mula sudah sesi pembelajaran..memandangkan sy byk sdh ketinggalan sy terpaksa belajar la dari mula... mrs rodson la paling semangat, selalu bg semangat dengan sy... kasi beli sy vitamin and bagi sy makan semua pun makanan yg "good for your brain cells" diabilang... lagipun sy bukan pemilih makanan semua sy rembat makan, bagi sy semua sedap.. mrs rodson pun sentiasa senang hati kalau sy kasi habis makan masakan dia..

In only 1 month belajar , sy dpt sudah pick up semua pelajaran yg tertinggal...oleh kerana sy memang suka dan minat belajar sy senang tangkap apa yg d ajar oleh tutor sy...Drg semua tutor yg the best and profesional... jd one of my tutor suggest sy tambah subject lg.. dia ckp "i dare u to take another subject " my english tutor ni yg ckp.... jd sy pun okayy...sy tambah lagi... bukan setakat satu... empat subject lagi sy tambah semua sy dapat angkat...subject yg sepatutnya bukan umur sy belajar, sy ambil juga... and mr rodson said "bravo my son!! i am so proud..! "

Level pembelajaran subject yg sy ambil bukan level murid d sekolah biasa... mungkin sebab otak sy tidak fokus sama perkara lain jadi sy dapat faham semua yang tutor2 sy ajar...

Oneday ni sy kena bagi cuti dari belajar...jdi sy jalan2 la d dekat kolam kegemaran sy ni... duduk d kerusi malas dekat taman bunga sambil baca buku kegemaran sy... tiba2 ja sy kena umban batu... astaga siapa lagi ni mengumban??  dalam pikiran sy ah mungkin burung kali ni main batu... sy sambung ja baca buku sy.. nikali kena lagi umban...sy duduk tegak buku sy tutup, ini bukan burung ni..lagipun burung buat apa angkat batu??!!! sy pandang sekeliling ,sudah sy nampak tu budak satu umur sy juga kali ni... dia umban lagi sy..sampai bedarah ba kepala sy...apa juga masalah dia ni...??!!

HURT??  To Feel Your Love. ( ONGOING  )Where stories live. Discover now