💔HURT TO FEEL YOUR LOVE💔
( HTFYL ) - BY MAVI ROBERT
CHAPTER 33 - NEW LIFE, NEW DISASTER.🐰HEART DIANDRA P. O. V🐰
Selepas kami berpeluk2 sama grandparents and aunty saya, drg minta izin untuk balik hotel drg.. Drg ada masa 2 hari lagi d lilac city lusa drg balik sudah pigi blue city.. Saya masi juga awkward rasa.. Mana la pernah saya bercakap lama sama drg begini.. Jumpa pun beberapa kali seja, jadi kalau mau harap saya ketawa2 happy sama drg memang inda la.. Sakit hati masih ada.. Drg bawa saya balik sama2 nanti pigi blue city tapi saya pikir dulu la.. Masih berbelah bahagi tu hati saya.. Tapi saya nda mau kawin sama Mikael.. 😩😩 saya mau lumere.. 😥😥
Saya duduk d sofa memikirkan apa patut saya buat.. Tiba2 tergerak hati saya mau skodeng instagram rene.. Saya buka ja ig dia duluan lagi saya nampak cincin tunang dia sama Lumere..😑😑 ada lagi tu gambar dia sama Lumere banyak!!!!! Argh!!!! Saya benciiii rene!!!! Buli pula dia senyum2 macam taii sana.. Sudah la cantik baju tunang dia!!!! Ishhh sempat lagi saya memuji eeeee saya benci!!!!! Tapi saya tinguk juga semuaa gambar drg sama2.. Ada lagi posing drg dua sama2 sambil pigang tangan dan tu posisi talampau dakat saya nda suka!!! Saya benci, saya marah dan menangis sebab saya nda puas hati.. Kamu pernah rasa ka tu perasaan yang jeles sebab crush kamu suka orang lain??? Mesti pernah kann.. Untung la siapa yang nda pernah rasa.. 😒😒
Saya tinguk lagi ig story dia eeeeeee!! Time Lumere sarung cincin d jari dia senyum2 pula drg!!! Kenapa nda nangis ka teriak ka pingsan ka kena jangkit penyakit anjing gila ka eeee!! Geramnya.. Langsung teda rasa bersalah!!! Ishhh!! Saya terus out dari tu ig malas sudah saya tinguk daripada saya stress bagus lagi saya jangan tinguk...
Keesokan harinya.. Aunty Gizelle call saya.. Drg masih lagi pujuk2 saya supayah ikut drg.. Mikael pun hari2 call saya tapi saya nda jawab.. Apalagi Lumere and rene berlakon ja chat2 saya tanya kabar saya la itu la ini la bluekkk!!! Mau muntah mata saya baca chat drg... Sengaja la tu mau kasi sakit hati saya... Tapi saya seen ja chat drg.. Malas saya reply.. Beberapa jam lepas tu pintu ruma terbuka.. Terkejut juga saya la.. Saya ingat pencuri rupanyaaa 😒😒 Rene pula..
"kau pula.. Buat apa ko datang sini?? Oh ya ba pula.. Mari sini tu kunci ruma kasi balik saya.. " saya terus jalan p tempat rene and ambil tu kunci ruma... Saya tarik ja dari tangan dia kasar.
"heart... Let me explain heart... " sambil rene tarik lengan saya...
"explain??!!!! Ko jangan sentuh saya!!! Perempuan hipokrit!! Kauuu sepatutnya terus terang rene dari awal lagi kalau KAU ada hubungan sama Lumere.. !! Ini ko tiba2 seja bertunang sama dia apa kes??! Padahal selama ini ko support2 kenen saya, rupanya diam2 kamu ada hubungan pula ni... !!"
"heart.. Saya minta maaf heart... Saya tau saya patut terus terang sama kau awal2 tapi... Tapii... "
"tapi apa??!! " saya cukup bagi peluang ba sudah sama rene untuk teruskan kata2 dia tapi dia diamm.. Okay fine!!!
"bagus ko keluar la rene.. Saya nda mau sudah tinguk muka ko... Sampai bila2 pun saya nda akan kasi maaf kau... Saya betul2 harap saya hilang ingatan oo.. Saya nda sanggup sudah hidup begini.. Saya ingat idea saya untuk berhijrah tinggal d lilac city adalah pilihan tepat.. Rupanya ini la pilihan saya palingg burukk... Kehidupan saya d sini sekarang sangat2 susah.. Lebih perit dari waktu saya tinggal d blue city.. Ko keluar rene.. Saya nda mau sudah tinguk muka ko..!! "
Saya terus pusing belakang.. Saya nda sanggup sudah tinguk muka rene.. Lagi bagus kalau saya balik blue city kali.. Sebab rene pun menetap sini sudah kan.. Saya mau stay sini pun untuk apa??? Bagus saya balik blue city mungkin saya boleh mula hidup baru di sana.. Fresh start... Mikael?? Saya nda peduli sudah.. Selama ini pun dia memang banyak tolong saya tapi saya nda sanggup sudah makan budi sama dia..
YOU ARE READING
HURT?? To Feel Your Love. ( ONGOING )
Fiksi PenggemarHeart Diandra, seorang wanita pemalu namun berjaya dlm pekerjaannya sebagai ejen hartanah. Di usia 26 tahun dia masi blm punya teman lelaki... Tragedi buruk pernah terjadi menimpa tunangnya yg dulu, yg akhirnya buatkan tunang dia berkahwin dgn wanit...