Mesti korang pernah tengok cerita Thir13en Ghosts ni kan? Ditayangkan pada tahun 2001 which means 18 tahun yang lalu. Wow pantas masa berlalu. Zodiac yang muncul dalam cerita ni adalah bukan Zodiac biasa yang macam Taurus, Aries dan lain-lain tu, Zodiac yang ini dikenali sebagai Black Zodiac kira zodiac opposite yang biasa. Sama seperti Zodiac biasa, Black Zodiac juga ada 12 sebenarnya, setiap zodiac mewakili hantu-hantu yang terikat dengan alam nyata (Earthbound) yang diperlukan untuk mendapat ekses ke Ocularis Infernum dalam bahasa Latin yang bermaksud "Mata Neraka" (Hell's Eyes). Bagi yang berjaya membuka Mata Neraka ni dia akan dapat melihat sendiri masa depan dan masa lampau, syurga dan neraka serta orang yang dikutuk atau orang yang diberkati. Satu mesin yang diberi nama Basileus direka untuk bukak Mata Neraka ni (tak ada kerja dah kot?) Tapi... Untuk memberikan kekuatan kepada si pembuka, selain daripada 12 hantu standard ini, hantu yang ke 13 diperlukan untuk mengaktifkan mesin Basileus ini. Hantu ke-13 ini adalah hantu yang mengorbankan diri dan hidupnya demi cinta murni dan bukannya sebab lain barulah mesin Basileus ini dapat diaktifkan dan Mata Neraka dibuka. Ekceli... di sebalik 13 hantu ini, ada kisahnya yang tersendiri, siapa 13 hantu ni? Meh sambung baca.
1. #The 1st Born Son
Billy Michaels adalah seorang budak kecil yang suka jadi koboi *peng-pengggg* (tiber 😂). Satu hari, seorang anak jiran mencabar Billy untuk duel - kira pertarungan one-on-one la. Yang tak bley blahnye, senapang mainan Billy tak sepadan dengan anak panah keluli ori yang digunakan oleh anak jiran dia tu. Dipanahnya Billy di belakang kepala Billy hingga menembusi tengkorak kepala Billy dan menyebabkan kematiannya. Sian... Meh aku panah kau balik budak!🤬 Antara 12 hantu lain, Billy ni kira hantu baik dan tidak menyerang sesiapa pun. Dia hanya cakap, "I want to Play."
2. #The Torso