Hi guys.. boys and gegirl haha... Masih mencari waktu dan tika utk menulis.. tp masih blum rasa stim2 alang.. wahhh gtu.. Harini 12.1.2020 aku terasa mau mengimbau kenangan zaman remaja dan muda belia... hahaha. 20 tahun yang lalu... Yakni tahun 2000... berapa umur kalian ketika itu? hahaha aku baru habis SPM kah kah kah. Zaman yang gemilang bagiku.. walaupun SPM aku tak berapa nak cemerlang, tp zaman sekolah adalah zaman yang paling aku rindui.
So back to business.. Ini antara lagu-lagu Hit pada tahun 2000 yang menjadi siulan pada waktu itu terutamanya EMINEM! First white rapper yang menjadi kegilaan aku masa tu, cuma lagu.. bukan gaya.... hahaa nnt aku post pulak pasal gaya aku ketika itu. So here we go... (Btw, lagu melayu aku xberapa sgt hahaha)
1. "Bye Bye Bye" by *NSYNC
One of the most influential boy band mcm Backstreets Boys. Hahaha gila ni masa tu... NSYnc di anggotai oleh 5 orang anak muda iaitu Justin, JC, Chris, Joey dan lance. Lagu diorang ni mengungguli tempat ke.4 dalam Billboard Hot 100 List, Music Video durg ni menjadi phenomena bila menduduki tempat pertama dalam senarai "Total Request Live" selama 25 hari malah pernah tercalon sebagai Video of the Year di MTV Video Music Awards. Bye bye!!
2. "She Bangs" by Ricky Martin
Yeah Ricky da king. Selain dari Livin la vida Loca, lagu She Bangs antara yang hit gak masa tu. Maybe sbab dia pnya music pop ada latin2 sikit and rancak serta catchy buatkan lagu ni top. Tolak tepi dia pnye kehenseman laaa ye.. Aku straight tau. Yg pmpuan je tgk dia sbb emsem haha. Lagu dia berada di tempat ke 12 BillBoard Hot 100 List selama 18 Minggu. I banggg her mannn hahaa.. Lagu ni buat aku teringat kat William Hung... Korang kenal? hahahahha
3. "Say My Name" by Destiny's Child
Yeah Say my name and cum! ahhahaha tiberr... Ok lagu ni sebab Beyonce so fuckin' Beautiful! Hahahah. Pernah memenangi beberapa anugerah seperti Anugerah Grammy for Best R&B Song and Performance, MTV Video Music Award For Best R&B Video dan NAACP Image Award for Outstanding Duo or Group.
4. "What a Girl Wants" by Christina Aguilera
Lagu ni xada laa best sgt , tapi dia antara pencabar utama Britney Spears. Sama2 debut dan lagu ini menjadikan dia agak hot pada tahun tu kerana sering dimainkan di corong-corong radio. Lagu ni pernah dicalonkan dalam kategori Single Wanita dan Lagu Jiwang Wanita terbaik.
5. "Who Let the Dogs Out" by Baha Men
Hahaha lain macam lagu ni... Selalu digunakan utk menganjing rakan-rakan mahupun lawan hahaha. Butoh lagu ni... Anjerrrr tapi bkn biasa2.. Lagu ni pernah memenangi Anugerah Grammy Award for Best Dance Recording, Kids' Choice Award for Favorite Song dan Billboard Music Award for World Music Album of the Year!