(2)

17 1 0
                                    

Kang Seoyun melangkah perlahan ke arah sebuah bilik kecil di hujung rumah mereka.

Pintu bilik di tolaknya.

"Awak..." Wajah suaminya yang sedang leka berlatih menggunakan bag pasir itu di pandang lama.

Entah kenapa, peristiwa tengahari tadi menjengah semula di kotak memorinya.
Wajah masam mencuka Yoon Jinwoo dan wajah tegang suaminya silih terbayang silih berganti.

Seoyun tahu ada sesuatu yang tidak kena dengan hubungan mereka kini. Lagi pun bukanlah dia tidak sedar akan hubungan renggan ayah dan anak itu.

Cuma ada sesuatu yang harus dia perlu pastikan.


"Yun..." mata tertatap ke arah Yoon Jeonghan di hujung sana.

"Nak air..."

Langkahnya berlalu perlahan ke arah lelaki di hujung sana. Botol mineral mula bertukar tangan.

"Ada apa-apa belaku yang perlu saya tahu ke?" soalnya perlahan. Sambil itu tangannya bekerja mengelap peluh yang menitis dengan tuala kecilnya.

"Nothing." kata Jeonghan selamba lalu melangkah ke arah pintu gym.

"Nothing? Are you sure? Or both of you trying to hide something from me?" ucapnya tanpa sedar.

Langkah kaki Yoon Jeonghan terhenti tiba-tiba.

"What do you means?" Seoyun mengetap bibir. Nampaknya dia sudah tersilap langkah.

Tidak sepatutnya dia bertanya demikian dalam keadaan begini.

Matanya sekali lagi mengerling ke arah Yoon Jeonghan. Kelihatan lelaki itu seperti cuba bertenang dengan menarik nafas berkali-kali.

"Macam ni lah Seoyun..."

"Nanti malam kita bincang. Sekarang saya penat. Nak rehat."

Sambung lelaki itu sebelum berlalu pergi.

Manakala Kang Seoyun pula hanya terkebil-kebil melihat ke arah susuk yang menghilang di sebalik pintu.


****

"Hey dude!" sapa HyunJae. Jinwoo mengerling ke arah abang angkat itu.

"Hurm..."

"Apa belaku? Aku dengar appa cakap, kau gaduh kat sekolah?" soal Hyunjae tangan ligat menekat alat kawalan permainan itu.

"Tak ada apalah. Hal aku, appa tu bukan tahu sangat pun." kata Yoon Jinwoo perlahan. Mata masih leka menantap ke arah screen besar di hadapan mereka.

"Kenapa kau tumbuk budak tu?" soal Hyunjae serius. Wajahnya tidak lagi seceria tadi.

"Hal aku bro! Jangan nak menyibuk pleasee."

Hyunjae menjungkit kening. Kalau mahu di soal tentang menyibut atau tak dia sudah tahu semuanya tentang adiknya. Dia akan tetap ambil tahu walaupun di gelar penyibuk.

YOON JINWOO.Where stories live. Discover now