(8)

13 1 0
                                    

"Woi Jin! Kau termenung kan apa sebenarnya?" Yoon Jinwoo mengerling ke arah Junghee di sebelahnya

Oops! This image does not follow our content guidelines. To continue publishing, please remove it or upload a different image.

"Woi Jin! Kau termenung kan apa sebenarnya?" Yoon Jinwoo mengerling ke arah Junghee di sebelahnya. Bibirnya melakar senyuman nipis.

Apabila fikiran sedang berselirat di sinilah tempat mereka berada. Di atas bumbungnya sekolah, di mana tempat tidak akan ada sorang pun pelajar berani datang.

"Kau kenapa di sini? Bukan kau suka ke masa seni? Ada Haereen!" ejek Jinwoo tanpa memandang ke arah sahabatnya itu.

"Kau annn!" bahunya di tolak kasar.

"Pergilah Jung! Jangan kacau aku please." katanya seakan merayu. Wajahnya diraup kasar.

"Kau kenapa sebenarnya? Dari pagi tadi lagi aku tengok kau macam stress sahaja?" soal Junghee. Matanya tunak melihat kawasan sekolah mereka.

"Hurmm... Entahlah. Aku pun tak tahu kenapa, aku rasa macam ada pekara yang belaku." Junghee terdiam. Bibirnya melakar senyuman tawar.

"Ada pekara yang kau lupa ke Jin? Atau kau terlalu fikirkan sangat pasal Hyojun? Daddy kau? Atau mummy kau?" soal Junghee bersahaja.

Jinwoo mengiling perlahan.

Dia tak tahu. Dia tak tahu apa yang patut dirisaukan sekarang. Terlalu banyak pekara yang belaku serentak sehinggakan dia sendiri keliru. Mana yang harus difikirkan dulu.

Junghee menarik nafas perlahan. Bahu Yoon Jinwoo di gosok perlahan.

"Jangan fikirkan sangat Jin. Nanti kau stress." pesannya.

Jinwoo tersenyum nipis.

"JIN APPA KAU DATANG NAK BAWA KAU BALIK WEI..."

Secara tiba-tiba Ryunghan dan Minhyun datang ke arah mereka dengan keadaan tergesa. Kedua lelaki itu kelihatan tercungap-cungap mencari nafas.

"Jin kau nak balik?" Jinwoo melihat ke arah Junghee.

"Aku taknak balik Jung. Aku nak balik dengan daddy aku... Masalah dari semalam dia tak balas chat aku." adu Jinwoo sambil tunduk melihat ke arah talifonnya.

"Aku tahu. Tapi pergilah sana, kat appa kau dulu. Mana tahu ada pekara penting yang dia nak bagitahu kau ke?" kata Junghee.

Jinwoo mengeluh panjang. Matanya melihat ke arah Minhyun dan Ryunghan yang setia menanti dirinya.

"Baiklah. Jom."katanya perlahan.

********************

********************

Oops! This image does not follow our content guidelines. To continue publishing, please remove it or upload a different image.
YOON JINWOO.Where stories live. Discover now