"Cheol..." wajah yang sedang terlena itu diusap lembut. Choi Aireen tersenyum tawar.
Entah beberapa detik lagi masa dihitung, Seungcheol bakal meninggalkannya. Sesungguh terlalu perit baginya untuk terus mengenang saat itu.
Takut!
"Jangan tinggalkan saya jebal... Saya tak mampu nak hidup kalau awak tak ada." ucapnya perlahan. Wajahnya menunduk merenung lantai.
Semuanya bagaikan kosong disaat mengetahui hakikat bahawa lelaki itu bakap tinggalkan dirinya sendirian.
Adakah ini semua mimpi?Berkelip-kelip matanya cuba menghadam semua yang terjadi sejak dua menjak ini. Kepalanya yang sedikit berdenyut itu langsung tidak di hiraukan.
"Aireen." kepalanya di angkat melihat ke arah si empunya suara. Dia cuba melakar senyuman semanis yang boleh agar tidak kelihatan hampa.
"Kenapa tak balik?" soal lelaki itu sambil mengosok mata. Wajah mamai itu di pandang lama.
"Hey... Kenapa ni?" Aireen mengiling perlahan.
"Saya tak boleh tidur. Awak tidurlah... Mianhae... kacau awak." katanya lembut. Selimut yang sedikit terselat itu di betulkan.
Seungcheol tersenyum nipis.
"Come, sit here. I know you very well my dear." tepuk Seungcheol ke arah tempat di sebelahnya.
"Eo?...aish! Apa awak ni! Dah sakit tu duduk diam-diam boleh tak!" katanya sambil melihat ke arah lelaki itu, namun itu semua hanya sementara apabila dia sengaja mengalihkan pandangan. Senyuman manis itu telah mengugat nalurinya.
"Come, sleep here." ajak Seungcheol lagi.
Choi Aireen melihat ke arah tempat kosong itu dan wajah Seungcheol berkali-kali.
"Jangan nak mengarut! Saya boleh tidur atas sofa je nanti." katanya bertegas. Baru sahaja dia mahu bergerak ke arah sofa di hujung balik terasa lengannya di pegang kemas.
"Cheol..." dia berpaling ke arah lelaki itu, wajahnya sengaja di buat lagak serius.
"Tidur sini... Jebal... Uhuukk."
"Cheol kan saya dah cakap! Jangan banyak bergerak, rehat je!" bebelnya sambil mengosok lembut dada sasa itu.
"Tidur sini... Jeballl."
Aireen mengigit kuat bibir. Akhirnya dia turut naik ke atas katil. Dia kalah dengan mata cantik itu.
Dengan berhati-hati dia turut berbaring menghadap ke arah Seungcheol.
"Saranghae!" dahinya di kucup lembut.
Kedudukan mereka menjadi semakin rapat, sehingga hembusan nafas lelaki itu di dahinya semakin terasa.
YOU ARE READING
YOON JINWOO.
Random"Kita tak sempurna kerana setiap manusia mempunyai kekurangan tersendiri. Usah takut dengan badai yang datang, ia hanyalah sekadar halangan untuk kau terus kuat." - Yoon Jeonghan. "ketahuilah bahawa setiap manusia akan melalui pelbagai fasa hidup...