(11)

16 1 0
                                    

"Appa..." Jeonghan terkaku di hadapan pintu bilik yang menerpatkan Seungcheol. Matanya melihat ke arah Hyunjae.

"Kenapa?" soalnya apabila Hyunjae bertindak menghalangnya dari masuk ke dalam.

"Appa masuk jangan bising tau." arah Hyunjae bersama senyuman manis. Jeonghan mengangguk perlahan.

Pintu bilik tersebut di tolak perlahan. Kaki mereka mula melangkah tanpa mengeluarkan bunyi. Hyunjae tersenyum melihat dua susuk tubuh yang sedang lena dibuai mimpi.

"Sebab ni ke Hyun taknak appa bising?" bisik Jeonghan sambil mengerling ke arah kedua manusia itu.

"Yup. Biarlah daddy dengan mummy rehat dulu." Hyunjae tersenyum manis.

Jeonghan juga tersengih melihat suasana itu. Ini kali pertama dia melihat Seungcheol tidur serapat itu dengan wanita.

"Kalau macam tu kita pergi makan dululah hyun. Appa laparlah. Tak makan apa-apa lagi ni."adu Jeonghan sambil mengosok perutnya.

Hyunjae mengerling ke arah jam tanganya. Sudah pukul 8 pagi. Memang patutlah appanya itu mengadu lapar.

"Jom. Hyun pun dah lapar." katanya sambil tersengih.

Jeonghan apa lagi, terus dia memaut bahu Hyunjae. Dengan langkah santai mereka berlalu keluar dari wad itu.

Tak perlu diungkap rasa itu, kadangkala melihat orang lain bahagia sudah mampu membuat kita tersenyum lebar. Itulah salah satu nikmat yang tidak terhingga. Hangailnya tau! Tak semua dapat merasainya.

************

 "Jin! Kat sana!" tunjuk Junghee ke arah sekumpulan budak lelaki yang sedang santai berjalan.

Jinwoo dengan langkah pantas dia terus menuju ke sekumpulan pelajar tersebut. Wajahnya jangan di cakap, sedingin air di kutup utara sana.

"Kau, Junghee. Jinhyun pergi tangkap dia." arah Jinwoo tegas sebaik sahaja melihat sekumpulan remaja tersebut ingin melarikan diri.

Tanpa sempat kumpulan remaja lelaki tersebut melarikana diri, mereka yelah di kepung oleh X-Seven. Jinwoo berjalan santai mendekati mereka.

"Apa masalah kau?" soal Jinwoo tenang.

Semua pelajar yang lalu di tempat kejadian memandang gerun ke arah X-SEVEN.

Siapa sahaja tak kenal, Yoon Jinwoo pelajar paling tenang dan cool dalam sekolah mereka. Tapi bak kata yamg lain

'jangan di kacau hamster yang sedang tidur andai tidak mahu dia bertukar menjadi jaguar'

"Masalah apa?" soal budak lelaki tersebut sinis.

Jinwoo tersenyum sinis. Matanya tajam memandang ke arah wajah itu.

"Hyun ambil benda tu dari poket dia." Jihyun bergerak pantas. Tangannya menyeluk poket seluar lalu mengeluarkan sebotol kecil cecair.

"Jangan nak main-main dengan aku." Jinwoo bersuara lagi.

"Ini apa?"

"Botollah." Jinwoo palingkan wajahnya ke arah lain. Kesabarannya menipis.

"AKU TANYA INI APA?!" soalnya lagi dengan nada tinggi. Tangannya menumbuk kuat perut si empunya.

YOON JINWOO.Where stories live. Discover now