The Lost Angel 8

672 26 0
                                    

Vi la oss ner i sängen.
Jag hade bara tröja och trosor på mig, och Felix hade bara kallingar.
Vi låg med kropparna tätt intill varann.
Ogge hade ringt ett antal gånger men jag orkade inte svara. Inte Felix heller.
Hela huset låg nersläckt och tyst. Jag kunde höra mina och Felix hjärtslag slå i takt med varann. Felix läppar var en halv centimeter från min panna.
Han sov.
Jag kröp närmare honom och la min panna mot hans nyckelben. Hans armar låg runt mig och jag kände hans bara mage mot mig. Rummet var svart, det såg tomt ut. Jag kunde lika gärna blunda, det gjorde ingen skillnad.
Tystnaden bröts när Felix nös. Hela jag ryckte till och det gjorde så att Felix vaknade. Han kollade ner på mig.
"Har du varit vaken hela tiden?" Viskade han. Jag nickade.
Han kysste min hjässa mjukt.
Jag kollade upp på honom, inte för att jag såg nått, men jag kände hur han pressade sina läppar mot mina.
Jag lät honom. Ogge behöver inte få veta.
"You know, you have kissable lips." Påpekade han. Jag log och la pannan mot hans bröstkorg igen. Hans grepp om mig blev tätare. Jag kunde känna hans hjärta slå, jag kunde känna hans andetag mot min hud. Allt var perfekt, bara han och jag. Precis som jag alltid ville ha det.
Men nu vet jag inte längre, vad ska Ogge säga?

The Lost AngelWhere stories live. Discover now