~ Melindas perspektiv ~
Jag hörde hur någon bankade hårt på ytterdörren och jag kände hur jag drogs dit."Jag öppnar!" Sa jag hastigt och stoppade Oscar utan att kolla på honom.
Min steg flög ner för trappan och jag öppnade dörren snabbt.
Det var Felix.
"Ta på dig ytterkläderna, du ska följa med mig." Sa han hastigt men jag litade på honom och gjorde som han sa.
Jag stängde dörren efter mig och Felix flätade ihop sina fingrar med mina. Jag log mot honom och han log tillbaka.
"Varför hade vi så bråttom?" Frågade jag försiktigt och gick lite närmare honom.
Han suckade.
"Jag vill inte att Oscar ska få dig." Svarade han och kollade runt.
"Varför?"
"Han kan inte hantera det."
"Vad menar du?" Jag kände hur osäkerheten började växa inom mig.
"Asså, han kommer inte kunna hantera förhållandet. Han kan bli rätt överbeskyddande och kan göra grejer han inte borde." Svarade Felix lågt.
"Som vadå?"
"Som att hota folk, göra illa folk." Felix ord fick mig att stanna. Jag kollade skräckslaget på honom och släppte hans han.
Felix drog bort en tår som föll innan han kavlade upp jackan och tröjärmen. Ett stort ärr syntes, det gick rakt över armen och det har blivit sytt. Jag drog försiktigt fingertopparna över det och kände hur den släta ytan har skrapats.
"Var det Oscar..?" Sa jag lågt. Felix nickade.
"Han blev arg på mig förut när jag pratade med hans förra tjej. Så, han tog en kniv, skar mig och sa åt mig att låta henne vara annars skulle det bli värre nästa gång om jag gör det igen. Och Melinda jag vill inte förlora dig." Sa han svagt.
"Vad hände mig tjejen?"
"Hon tog självmord, hoppade från en bro för nästan exakt ett år sen."
Jag kände hur det klumpades i halsen.
Med ett ryck slängde jag mig runt Felix hals, han tappade balansen och vi båda ramlade ner i snön.
"JÄKLAR VA KALLT!" Skrek jag när jag fick snö under tröjan. När jag försökte resa mig höll Felix fast mig och log busigt.
"Vi kan väll vara här en stund." Sa han och blinkade. Jag skrattade och rätade till hans mössa. "Du är så vacker Melinda." La han till och drog undan mitt hår från mitt ansikte.
Jag log.
YOU ARE READING
The Lost Angel
Fanfiction|| Färdigskriven || Lidingö. Det enda stället jag kände mig älskad. Han hjälpte mig. Från början visste ingen vem jag var, nu vet halva Sverige det, kanske för att jag dejtar en av killarna i det kända pojkbandet The Fooo. Hej! Jag heter Melinda, en...