Del 18

429 25 0
                                    

~ Oscars perspektiv ~

Min blick var suddig och jag kunde inte fokusera. Melinda syntes inte till och jag vill inte tänka på att hon ligger under tåget, jag vill inte det.

Tåget började sakta rulla och jag vände direkt bort blicken.

Jag reste mig upp, torkade bort tårarna som fortsatte falla och så borstade jag bort snön som fastnat på jackan. Jag började sakta gå bort från perrongen när några armar virades runt min midja och stoppade mig. Jag sneglade bakåt och möttes av Melindas vackra leende, men hennes ögon var utan känslor.

Med ett ryck hoppade jag till och drog henne till mig. Jag la mitt huvud mot hennes axel och höll henne tätare till mig kropp.

"Du får aldrig göra så igen. Aldrig!" Sa jag tydligt och jag hörde hur hon snyftade. Hon la armarna kring min nacke och jag ställde mig rakt, hennes fötter nådde inte marken då.

Jag snurrade runt och kände hur hennes närhet fick mig att smälta inombords.

"Bara om du blir min." Viskade hon. Jag stelnade. Sa hon just vad jag tror hon sa?

~ Felix perspektiv ~

Jag och Ogge satt länge och pratade om Melinda. Vi båda vet att Oscar är störtlöjligt kär i henne och att Ogge är hennes pojkvän får Oscar att må dåligt.

"Men du, är det värt att göra slut med Melinda?" Viskade Ogge och kollade osäkert åt mitt håll.

"Jag tror att vilket val du än gör så kommer ni ändå vara väldigt bra vänner." Svarade jag och fixade håret.

Han suckade.

"Tror du Oscar kommer ta henne?" Sa Ogge.

"Tror det.." Jag kollade på mobilen. 19.34. Melinda har borta ett tag nu.

~ Ogges perspektiv ~

Felix svar fick att rysa. Jag vill inte lämna Melinda.

Oscar gillar henne skarpt och jag vet faktiskt inte hur jag ska göra. Men jag vill inte såra henne och hålla henne kvar.

Jag kände hur tårarna trängde fram.

Jag hörde hur mobilen pep. Hastigt drog jag upp den. Ett meddelande från Melinda.

*Stannar hos Oscar. Puss!* stod det..

The Lost AngelWhere stories live. Discover now