Del 20

400 25 0
                                    

Jag släppte mobilen så att den föll i golvet och la händerna för munnen. Tårarna rann och mitt hjärta bankade hårt.

"Melinda, är allt okej?" Sa Oscar försiktigt och la armen om mig. Jag ville lägga mig ner på golvet och försvinna.

"Jag har gjort fel.. Igen." Sa jag med en sprucken röst. Oscar drog mig till honom och jag var för svag för att kämpa emot och säga att jag vill till Ogge.

"Nej det har du inte." Oscars röst lugnade mig en aning.

***
~ Felix Perspektiv ~
Jag drog upp dörren och ställde mig ute i snön. Dörren slogs igen bakom mig och jag tog ett steg framåt.

"Va han överreagerar." Muttrade jag och började gå i riktning mot Oscars hus.

Jag stoppade ner händerna i fickorna och kollade ner i marken medan jag gick men innan jag hann tänka kom en tjej springande rakt in i axeln på mig. Det fick mig att tappa balansen och jag föll handlöst in i en snödriva.

"HEY!" Skrek jag och tjejen stannade tvärt. Hon kollade mot mig och började backa.

"Oj förlåt!" Sa han hastigt och hjälpte mig upp. Jag borstade bort snön som fastnat på byxorna och suckade.

"Hade du bråttom eller?" Sa jag surt och mötte hennes blick. Hon svalde hårt och försökte tala men skräcken tog över.

"Nej jag ehh jo.." Stammade hon fram.

"Iallafall, det lugnt nu. Va heter du?" Sa jag och log mot henne. Hon log tillbaka.

"Siran." Svarade hon lyckligt innan och började gå iväg. Jag följde henne med blicken innan hon försvann i mörkret.

The Lost AngelDonde viven las historias. Descúbrelo ahora