Både jag och Felix vaknade med ett ryck. Utan anledning flög vi upp ur sängen och bara ställde oss framför varandra.
"Felix..." Suckade jag och kollade på hans blekta ansikte.
"Melinda.. Jag.." Han tystnade. Hans händer skakade, hela han var blek.
"Det är lugnt." Viskade jag och strök bort en tår från hans kind. Han skakade hastigt på huvudet.
"Ogge kommer bli arg, riktigt arg." sa han tyst. "Och du vill inte se honom arg."
Jag suckade. Fan.
Jag plockade snabbt åt mig min mobil och knappade in Ogges nummer. Signal efter signal gick men han svarade inte.
*Tja, Ogge här. Lämna ett meddelande efter tonen så ringer jag!* Inget svar.
Jag kollade snabbt på Felix, sen på mobilen igen.
Felix tog tag i sin telefon och ringde, men Ogge svarade inte då heller.
Jag slängde på mig kläderna och nästa sekund var jag nere i hallen.
"Vart ska du? Klockan är 4 på morgonen!" Utbrast Felix.
"Till Ogge, jag ringer sig sen!" Sa jag och utan att tänka kysste jag honom, sen sprang jag ut genom dörren.
Gatorna låg tomma. Det var tyst och snön yrde runt mig.
Hemma hos Ogge var huset mörkt. Jag kastade en lätt snöboll på Ogges fönster men ingen reaktion inifrån. Jg gick och kände på handtaget till dörren, det var olåst.
Sakta smög jag in och upp för trapporna till Ogges rum. Hans dörr stod på glänt.
Jag kikade in, han sov i sängen. Självklart ostört.
Då ska vi se, hans mobil låg på skrivbordet. Han sov med kläderna på. Jag drog av mig skorna och slängde jackan på golvet. Försiktigt satte jag mig på sängkanten och drog min hand genom hans hår. Han sov så sött. Hans mun var halvt öppen.
"Så lätt blir du inte av med mig." Suckade jag och log lätt mot honom. Hela hans kropp ryckte till och han öppnade ögonen. Jag hoppade upp från sängkanten direkt.
Han iakttog mig.
"Melinda! Vart i hela helvete har du varit?" Sa han högt innan han slängde sig upp från sängen och ställde sig framför mig.
"Umh asså eehh..." Fick jag fram. Ogges blick brände i mig.
"Du var hos Felix, eller hur?" Hans hesa morgonröst fick hela min kropp att rysa. Så sexig.
Men jag nickade och kollar ner på våra fötter.
Utan förvarning drog Ogge mig intill honom och la armarna om min bröstkorg. Mina armar klängde runt hans nacke.
"Förlåt att jag inte sa nått..." Viskade jag.
"Det är lugnt, du är här nu, och det är allt jag behöver." Hans lugnande röst fick mig att spänna av. Hans läppar lämnade ett vått märke på min hals, sen drog han ner mig i sängen och la sig själv bredvid mig. Flera kyssar hamnade på mitt ansikte innan jag somnade tätt intill Ogge.
YOU ARE READING
The Lost Angel
Fanfiction|| Färdigskriven || Lidingö. Det enda stället jag kände mig älskad. Han hjälpte mig. Från början visste ingen vem jag var, nu vet halva Sverige det, kanske för att jag dejtar en av killarna i det kända pojkbandet The Fooo. Hej! Jag heter Melinda, en...