Jag tog tag i min tröja och drog på mig den hastigt. Innan jag hann ut ur rummet tog Oscar tag i min arm.
"Vart ska du?" Sa han hest men en sorglig blick.
"Härifrån." Suckade jag. Oscar drog in mig i en kram. Han luktade så gott.
Felix fanns inte i rummet.
"Du vet att jag stöttar dig genom allt. Ring om det är nått." Viskade han och avslutade kramen. Ett osäkert leende visade sig i hans ansikte och jag log tillbaka och nickade. Jag gav honom en lätt puss på kinden och sprang sedan ner för trappan igen.
Hastigt drog jag på mig skorna och jackan. Jag kunde känna hur Ogge iakttog mig från vardagsrummet men jag brydde mig inte utan gick ut genom dörren och hoppades på att en tågstation finns nära.
~ Ogges Perspektiv ~
Jag hörde Melindas steg upp för och hur sprang in i mitt rum.
Jag är rädd om henne och jag vill inte förlora henne. Speciellt inte till mina bästisar.
Jag hörde hur hon pratade med Oscar där uppe. Sen blev det tyst och jag hörde hur hon sprang ner.
Jag iakttog henne i hallen när hon drog sig ytterkläderna. Hennes rörelser gick snabbt och innan jag hann blinka var hon borta.
Jag styrde mina steg till trappan och upp till mitt rum. Oscar var ensam i rummet. Antar att Felix är på toa.
"Vart skulle Melinda?" Sa jag osäkert och kollade runt. Oscars ögon mörknade.
"Hon gick. På grund av dig." Svarade han lågt och gick ner.
"Behöver inte bli så sur." Mumlade jag och letade efter Felix. Han kom precis utbud badrummet.
"Nått fel?" Sa han försiktigt och gick fram mot mig.
"Jag vet inte. Melinda är arg på mig. Oscar är arg på mig. Jag vet att jag gjorde fel eftersom Oscar gillar Melinda men hon är min och jag är rädd..." Sa jag lågt och bet mig i läppen för att stoppa tårarna.
"Rädd att förlora henne?" Frågade Felix och jag nickade. Han kramade mig och suckade.
"Vet du vad? Jag tror hon kommer tillbaka. Hon älskar dig också!" Sa han och log efter kramen. Jag log tillbaka och drog händerna över ansiktet.
Inget får hända henne.
_____
Nå, va tror ni händer nu? 😏
YOU ARE READING
The Lost Angel
Fanfiction|| Färdigskriven || Lidingö. Det enda stället jag kände mig älskad. Han hjälpte mig. Från början visste ingen vem jag var, nu vet halva Sverige det, kanske för att jag dejtar en av killarna i det kända pojkbandet The Fooo. Hej! Jag heter Melinda, en...