- A könyvtárba mentek, ahová a hercegnő már el akart jutni. Az egyik asztalnál Seret üldögélt nagy irathalmok között. Kevés ember volt bent, mind távozott, mikor a herceg megjelent. Szithathort nehéz volt lenyűgözni, de ez a gyűjtemény most mégis megtette. Úgy nézelődött körbe-körbe, mint egy kisgyerek a játékboltban, nem tudva mit válasszon.
- Nem szórakozni jöttünk. – Szólt rá a herceg határozottan, de a nő csak mosolygott.
- Eszembe jutott valami. – Hirtelen sok emlék öntötte el, hiányzott neki az apja és jól esett volna beszélni róla valakivel.
- Mi?
- Semmi, hagyjuk.
- Nők... - Mondta majd közelebb ment a testőrparancsnokhoz.
- Felség!
- Seret, ő itt az egyik szolgálólány, aki segíteni fog nekünk
- Nebet vagyok. – Végigmérte a férfit, aki csak vigyorgott, zöld szemei csillogtak.
- Hallottam már felőled.
- Nem lep meg.
- Meg a csípős megjegyzéseidről.
- Ő a legjobb barátom, teljesen megbízhatsz benne. – Sosem bíznék meg egyetlen felső - egyiptomiban sem. – Gondolta és végig nézett az izgatott hercegen. - Én most megyek, részt kell vennem a királyi tanácson. Ti beszéljétek meg a dolgokat. – Fejedelmi léptekkel távozott. A hercegnő leült Seret mellé.
- Tehát, milyen megbízást adott neked a herceg?
- Utána kell néznem Nefret úrnőnek. Te mit csinálsz itt?
- Utánanézek Szithathor hercegnőnek. – A nő teljesen elfehérdett.
- Jól vagy?
- Igen, persze. De miért, mit akartok megtudni róla?
- Ő állítólag eltűnt, de ez nem oldja meg a gondjainkat. Biztos te is hallottad már, hogy minden kémünket kiszúrja. Arra gyanakszunk, hogy van itt egy beépített embere.
- Ez hízelgő. – Mondta és fölényesen mosolygott.
- Te tudsz valamit?
- Én? Nem, dehogyis. – Meggyőzően rázta a fejét, hogy neki fogalma sincs az egészről.
- Azt hallottam tudsz olvasni.
- Az apám kezdett el tanítani, egy ehhez hasonló helyen. –Szétnézett odabent.
- Apád hivatalnok?
- Úgy is mondhatjuk. – Kényelmetlenül fészkelődött a székben. – De miért érdekel?
- Akkor jártál a királyi palotában is? Ismered a fáraót?
- Mit gondolsz te idióta? – Merengett el a lány, de nem felelt semmit.
- Talán megkínoztathatnánk, akkor beszélne. – Gondolta Seret. Ez teljesen rávallott, gyorsan, pontosan akart dolgozni. Szerette, ha minden simán megy. – Mindegy is, a királyi családról nem mindenki olvashat feljegyzéseket, a legtöbb titkosított, de amit lehet, azt ott találod. – Az egyik polc felé mutatott. A hercegnő végigment a sorok között és kivette a tekercseket, majd olvasgatni kezdett. Néhány óra múlva Seret távozott és ő egyedül maradt a hatalmas könyvtárban.
YOU ARE READING
Hathor lánya
Historical FictionSzithathor Alsó - Egyiptom hercegnőjeként éli kényelmes életét, de mikor egy utazás során elfogják felső - egyiptomi katonák, nem fedi fel valódi kilétét. Az ellenség királyi palotájába kerül rabszolgaként, ahonnan mindenáron haza akar jutni. Megism...