19. Egyiptom királynője

426 11 3
                                    

Per-Uadzset, királyi palota

Horhet egy fényárban úszó, hatalmas terem közepén álló nagy asztal körül ült, barátaival. Seret, a hadvezére ült vele szemben. Narmer jobb keze felől, Ptah a tudós és Menk egy írnok pedig köztük. A fáraó mindegyiküknek mélyen és hosszasan a szemébe nézett, mintha a megoldási javaslatokat várta volna. Miután elmondta nekik a történteket, feszült csend vette kezdetét, amit végül Narmer tört meg.

- Felcsináltad, na és? – Lábait széttárta, várva, hogy bármelyik percben megszabadulhasson.

- Már elnézést felség, de őt minek hívtad ide? – Értetlenkedett Ptah. – Nem bízhatunk meg benne.

- Jól mondja! – A herceg felemelte az ametiszt kövekkel kirakott kelyhet az asztalról és kiitta belőle a vizet.

- Narmer az öcsém, szükségem van a tanácsára.

- Mire számítottál? Annyit keféltetek, mint a nyulak, mikor ott volt nálunk, az a meglepő, hogy hamarabb nem esett teherbe.

- Narmer herceg, mikor kezdtél el ennyire tiszteletlenül viselkedni? – Seret felhúzta szemöldökét.

- Mikor bevallotta, hogy mi az, ami a lelkét nyomja. – Horhet megértően megsimogatta öccse kezét, szándékosan, gúnyosan beszélt. Lekezelően, mintha egy hisztis gyereket vigasztalna. A férfi elrántotta kezét. – Azóta nagy szabadságot engedtem neki, hogy kiélhesse magát. – Tette hozzá együtt érzően. Narmer feje elvörösödött a méregtől.

- Na jó, gondolom addig itt tartasz, míg a válság tanács ki nem talál valamit. Gondolkozzunk. Feleségül veszed és királynévá teszed. Miután megszülte a gyerekedet és te kinevezed örökösödnek, mi a garancia, hogy nem fogja elvágni a torkodat?

- Nem tenne ilyet. Ha a gyerek még kicsi, szüksége van a fáraó támogatására. – Vágott közbe Menk.

- Szerintem nem kéne idehoznod azt a nőt. Sőt, még az országból is el kéne küldened, miután megszülte a fiadat. Vagy lányodat. Az összes pereputtyával együtt.

- Mi az, csak nem veszekedtetek Tiával? – Cukkolta Horhet.

- Nem. Csak meg akarok szabadulni tőle.

- Csak vigyáznod kell rá, nem kértem, hogy vedd nőül. Miért annyira megterhelő ez?

- Komolyan kérdezed? Nem fogod fel, hogy a jelenlétük veszélyes számunkra? Az alsó- egyiptomiak bármikor fellázadhatnak, hiszen itt van Szithathor és Tia, ürügyként.

- Sok problémát megoldana ez a házasság, de sok újat is okozna. – Ptah hátradőlt a széken és becsukta szemét. – De tedd meg! Talán ez jobb megoldás lesz.

- Aztán, ha kinyírt, enyém Felső- Egyiptom, tiszta haszon. – Tette hozzá Narmer.

- Ha velem valami történik, Szithathor gyermekéjé lesz Egyiptom. Nem a tiéd.

- Igen, persze.

- Ha tudom, hogy közel a vég, magammal viszlek téged is, értettél öcsém? – A fáraó megint öccse kézfejére tette kezét, de fenyegető hangsúlya ezúttal megrémítette a herceget, aki elhúzódott tőle.

- Megváltoztál, mióta uralkodó lettél. – Tette hozzá végül. – Vedd csak el, hozd ide, sok boldogságot, meg sok kis gyereket kívánok nektek.

- Köszönöm. – Horhet elégedetten vigyorgott.

- Figyelni fogunk a hercegnőre, hogy mit tesz, nem kell aggódnod felség.

Hathor lányaWhere stories live. Discover now