Seret és Horhet a palota hátsó udvarán kialakított edző pályán kardoztak. Szithathor még sosem járt ott korábban. A herceg kísérete megállt a zöld gyepen, amit mindennap gondosan locsoltak, míg a két férfi a homokban mezítláb küzdött egymással. Távolabb egy másik férfi íjjal gyakorolta a pontos találatot óriási távolságból. A felállított céltáblák elég messze voltak ahhoz, hogy ne okozhasson balesetet, ha valaki elhibázza a lövést. Horhet barna, bőrből készített mellvédőt viselt, míg Seretnél egy könnyű kézi páncél volt. A fémek egymáshoz ütődése visszhangzott az üres területen.
- Ha ezzel végzünk, lőhetnénk is párat! – Vetette fel Seret.
- Remek ötlet, mivel már kijöttem a gyakorlatból! – A két férfi a szolgálóknak adta a fegyvereket, majd a menet átsétált az íjászpályára. Narmer herceg volt, aki komoly arckifejezéssel gyakorolt. A férfi körülbelül olyan magas lehetett, mint Horhet, de sokkal vékonyabb volt nála. Barna haja rövidre volt vágva. Hatalmas barna szemei körül felgöndörödtek hosszú szempillái. Jóképű volt, mint a bátyja, de őt mégsem lengte körül az a karizma, amelyet a trónörökös árasztott magából. Narmer stílusa mogorva volt és durván bánt az emberekkel. Ahogy Szithathor beszélgetni hallotta őket, úgy érezte a herceg megkeseredett ember. Bár még nem értette miért.
- Öcsém! Jó reggelt! – Horhet széles vigyorral az arcán közelített felé.
- Felség! Köszöntelek! – Mondta hangjában komolysággal és biccentett a fejével, hogy üdvözölje.
- Mi újság? A szél nem fúj, kiváló az idő lőni néhányat. – Szithathor a céltáblára pillantott. A távolból is látta, hogy a nyílhegyek pontosan a közepébe fúródtak. Egy fehér, földig érő ruhás férfi minden alkalommal kihúzta a nyilakat a lövés után.
- Minden rendben van. Te hogy vagy felség?
- Köszönöm jól. – Bizalmasan öccse vállára tette kezét, aki lesütötte tekintetét.
- Milyen komor. Nagyon tiszteli. A bátyámmal mindig közvetlenül beszélünk egymással, de ő felségnek hívja az övét. – Gondolta a nő és tovább figyelte őket.
- Őfelsége nagyon leszidott?
- Miért? Mert múltkor kimentünk? Csak néhány napra eltiltott a kíséretemtől. De nem evett meg a kosz. – Serettel nevettek, de Narmer el sem mosolyodott. – Na és téged?
- Nem kaptam semmiféle büntetést. – A nyilakat összeszedő férfi odament hozzájuk. Mélyen meghajolt és átnyújtotta őket a hercegnek.
- Parancsolj felség. – Mondta.
- Hogy merészeled?! – Kiáltott rá hirtelen Narmer és Szithathor hátán végig futott a hideg. – Azonnal köszöntsd őfelségét!
- Bocsáss meg! – A férfi reszketett és térdre rogyott Horhet előtt. A nyílvesszők kiestek a kezéből. Rövid fekete parókája elmozdult a helyéről.
- Gyere, beszélgessünk. – Mondta a trónörökös és ketten elmentek sétálni. A kíséret olyan távolról követte őket, hogy nem értették miről beszélnek. Seret Szithathor mellett gyalogolt.
- Hogy érzed magad?
- Hogy lehetnék... - Inkább hagyjuk. Na és te?
- Ahogy mindig.
- Milyen ember Narmer herceg? – A szolgálók döbbenten néztek Szithathorra.
- Ne kíváncsiskodj! – Szólt rá Hetep, a hercegnőnek nem tetszett ez a stílus.
ESTÁS LEYENDO
Hathor lánya
Ficción históricaSzithathor Alsó - Egyiptom hercegnőjeként éli kényelmes életét, de mikor egy utazás során elfogják felső - egyiptomi katonák, nem fedi fel valódi kilétét. Az ellenség királyi palotájába kerül rabszolgaként, ahonnan mindenáron haza akar jutni. Megism...