18. Hathor ajándéka

340 13 1
                                    

Per-Uadzset, királyi palota

Az anyakirályné nagy katonai kísérettel érkezett. Az alsó- egyiptomiak, akik végre hazatérhettek, ottmaradt rokonaikat keresték a nagy tömegben, akik összegyűltek, hogy végre találkozhassanak elveszett rokonaikkal. A fáraó aranyat és gabonát adományozott a visszatérőknek. Voltak olyanok is, akik Felső- Egyiptomban akartak maradni, ők is kaptak kompenzálást. Horhet új templomok építtetésébe kezdett, de még mindig nem tudta eldönteni, hol legyen új, egyesített birodalmának fővárosa. Anyja kedvesen mosolygott rá, mikor belépett a trónterembe, ahol fia már várt rá.

- Anyám! – Gyorsan odaszaladt hozzá, nem törődve az etikettel.

- Felség, nagyon büszke vagyok rád. Apád elégedett lenne veled. – Bizalmasan átölelte.

- Gyere, annyi helyet akarok megmutatni neked. Ez a palota kicsit már, mint otthon.

- Benerib és a többi asszonyod is hamarosan megérkezik.

- Értem.

- Na és Nebet? Megtaláltad? Vagy elmenekült a királyi családdal?

- Látom nem hallottad a híreket.

- Milyen híreket? Szeretnék találkozni vele. Remélem jól van. – A fáraó mélyet sóhajtott. – Mi történt fiam? – Hátrébb lépett és a férfi vállára tette a kezét.

- Nebet soha nem járt még Felső- Egyiptomban. – Keserűen nevetett, ami aggodalommal töltötte el anyját.

- Hogy érted ezt fiam?

- Akit, mi Nebetként ismertünk, valójában Szithathor királyi hercegnő.

- Tessék? – A királyné szája elé kapta a kezét. – Az nem lehet.

- De igen! Végig hazudott Átvert mindenkit.

- Szegény lány! – Sírni kezdett.

- Szegény? – Horhet értetlenül nézett anyjára.

- Beleképzelted már magadat a helyzetébe? Te mit tettél volna, ha hirtelen Mekh fáraó vagy Imhet herceg rabszolgája lettél volna?

- Anyám, ne nevettess!

- Vagy éppen Szithathort kellett volna szolgálnod.

- Elég ebből, nem akarok erre gondolni.

- Rendben van fiam, de most hol van?

- Még így is látni akarod?

- Igen. Mindenképpen.

- Ő nem hiszem, hogy találkozni akarna velem vagy veled. Gyűlöl engem.

- Mit tettél vele?

- Nem akarok erről beszélni.

- Mit csináltál azzal a lánnyal Horhet? – Felemelte a hangját.

- Én vagyok a fáraó! Azt csinálok, amit akarok.

- Nemcsak külsőleg vagy olyan, mint apád. Neked is van egy annyira sötét és kegyetlen oldalad.

- Talán erre szükség van, ahhoz, hogy uralkodó lehessek.

- Megöletted?

- Nem. – Lehajtotta a fejét és elvörösödött a feje.

Hathor lányaDonde viven las historias. Descúbrelo ahora