Kapitola 8: První úkol

3.3K 240 42
                                    

Konečně navešel den, kdy byl poprvé zadán úkol v rozdělených skupinách. Profesorka McGonagallová, jakožto ředitelka, ohlásila v novém školním rozhlase, který měl podobu gramofonu a byl v každé učebně, že jim v úterý, celkem tři dny od prvního famfrpálového zápasu, odpadají všechny hodiny. Místo toho však celý den pracovali ve skupinách na úkolech z lektvarů.

Všechny skupinky sedmého ročníku se sešli ve sklepení, ale později se rozutekly do různých učeben. Harry společně s ostatními z jeho skupiny si ke studování zabraly právě učebnu ve sklepení, kde byly všechny potřebné přísady a nástroje. Draco si s Harrym jen vyměnil pohledy a společně s Mandy Brocklehurstovou z Havraspáru a Justinem Finch-Fletchleym, kteří byli do jejich skupiny přiřazeni později, si sedli doprostřed učebny okolo jedné lavice. Každá skupina dostala jeden svitek, který byl začarovaný tak, že se rozevře, až odbije osmá hodina ranní. Tmavovlásek, blonďák a ostatní dva členové skupiny seděli v tichosti okolo lavice a čekali, až se svitek před nimi rozevře a oni se mohli dát do práce. Nikdo nic neříkal, až se nakonec ozvala Mandy:

,,Co si myslíte, že nás čeká?" zamyšleně se zeptala ostatních a očekávala nějakou reakci. Když se nikdo neměl do odpovědi, Harry se nakonec přemluvil.

,,Nevím. Asi budeme dělat lektvary."

,,Wow, a neříkají ti náhodou Sherlock?" zasmál se Draco, načež se Harry trochu zamračil. Justin se také trochu pousmál, ale bylo mu trochu hloupé smát se zrovna urážce, která byla mířena na 'chlapce, co přežil'.

Zatímco se skupinka tak pousmívala, svitek najednou vyletěl do vzduchu a otevřel se. Byl na něm napsaný seznam lektvarů a přísad do nich. Žáci si ale mohli všimnout, že na svitků chybí postup vaření.

,,Nepřijde vám, že tam něco chybí?" konstatoval blonďák. Harry se trochu ušklíbl a nadechl se k odpovědi.

,,Zeptal bych se tě, jestli nejsi Sherlock, ale už to tu jednou bylo," usmál se na zmijozela, který reagoval naštvaný výrazem. Justin se do jejich rádoby hádky vložil.

,,Co kdybychom, se vrhli na ty úkoly?"

---

,,Skvělej nápad," zatleskala Pansy Ronovi trochu posměšně. Ten na ní vrhl vzteklý pohled.

,,Tohle je za 10 minut po pátý," plácl se do obličeje Terry Boot, který se snažil přetrpět začínající hádky ve skupině. Ron se uraženě zvedl od stolu v učebně přeměňování a z tašky vytáhl svůj kotlík s hůlkou, které následně položil na lavici.

,,Začneme s..." začal nebelvír, ale když se snažil přečíst první lektvar, nešlo mu to, ,,...tím."

,,S kým jsem to jen skončila ve skupině?" modlila se Pansy k bohům. Ron už se na ní chtěl rozkřiknout, ale místo toho se jen nadechl na uklidnění. Zacharias Smith z Mrzimoru vytáhl i svůj kotlík a přesunul se ke skříňce, kam byly nedávno umístěny přísady. Černovláska že Zmijozelu seděla v lavici a toužila se zeptat nebelvíra na otázku, která jí vrtala v hlavě. Nakonec se přemluvila. Zvedla se ze židle, chytila Rona za ruku a tiše mu oznámila:

,,Hej, musím se tě na něco zeptat."

---

,,Neházej po mně ten bezoár, ty nebelvírskej spratku!" smál se Harry Dracovým urážkám, když po něm zmijozel hodil kamínky a on mu to teď mohl oplatit. Mandy vytáhla hůlku a na Justina seslala kouzlo, při kterém se začal svíjet a smát, protože ho lechtalo. Havraspárská dívka se smála víc než ležící mrzimor. Když tmavovlásek prchal před napřáhlým Dracem, zakopl o chlapce na zemi a teď už se válel společně s Justinem. Zmijozel si musel sednout vedle něj, protože ho že smíchu bolelo břicho a nemohl se udržet na nohou. A tak se tam tak všichni váleli a smáli se ostatním navzájem. Kdo by byl řekl, že dospělí lidé budou vyvádět o skupinové práci.

Tři Přání [Drarry]Kde žijí příběhy. Začni objevovat