Zatímco se rozrušený Harry uklidňoval v Lenčině objetí, Draco se vydal za svým novým oblíbeným profesorem.
Emanuel Russell seděl ve své prázdné učebně a připravoval se na další hodinu. Zmijozel zaklepal na dveře od místnosti a vstoupil. Stařec se zrovna přehraboval v krabici plné magických předmětů, ale neviděl v nich žádný z minulé hodiny.
,,Dobrý den," zdvořile pozdravil blonďák a profesor si srovnal své velmi široké brýle na nose. Otočil se směrem ke vchodu a když spatřil Draca, pousmál se.
,,Copak tě ke mně přivádí?" zeptal se Emanuel a pokynul rukou Dracovi, aby si přinesl židli a posadil se vedle něj. Zmijozel zamířil k nejbližší lavici a zdvihl jednu ze stoliček, zatímco spustil.
,,Víte, přemýšlel jsem," začal blonďák, ale zastavil se, protože si chtěl ještě jednou svůj dotaz zopakovat.
,,To ovšem může být někdy velmi nebezpečné," prohlásil profesor, když se Draco zasekl. Oba se pousmáli a zmijozelský student pokračoval.
,,Ten kompas. Když si někdo bude myslet, že mluví pravdu, ale je to lež, na jaké písmeno střelka ukáže?" zeptal se nahlas zmijozel.
Profesor vypadal spokojeně. Naklonil se blíž k žákovi a rukama se opřel o katedru.
,,Jsem příjemně překvapen, pane Malfoyi. Nikdo ze studentů, kterým jsem kompas nabízel, nebyl tak chytrý, aby si tuto otázku položil," dořekl a jednu ruku natáhl k hrníčku s teplou kávou, ze kterého si usrkl. ,,Pro člověka, který se ptá, je tvrzení pravdivé, i když je to třeba lež. Lidé jsou věřící, na to nezapomínejte. Nemusí věřit zrovna v Boha, ale třeba v sebe."
,,Takže když si tu lež ten člověk vsugeroval, kompas ukáže, že je to pravda?" pokládal blonďák další otázky.
,,Pane Malfoyi, máte na mysli někoho a něco konkrétního?" ušklíbl se nepatrně Emanuel. Draco tvrzení popřel intenzivním kroucením hlavy, to ale profesora příliš nepřesvědčilo. Tvářil se ale, že mu věří, a dále popohnal studenta k roztřizování věcí v kartonovém boxu.
---
,,Hej!" zašeptala Pansy na společné hodině Přeměňování na Rona tak, aby byla dostatečně slyšet. Zrzek černovlasou dívku naprosto ignoroval a soustředil se na psaní poznámek.
,,Pst!" zopakovala akci zmijozelka, když poprvé neuspěla. Ron zakroutil očima a tentokrát se otočil.
,,Co je?" zašeptal snad tím neotrávenějším tónem, co dokázal. Studentka ze Zmijozelu nevěnovala jeho způsobu reakce pozornost.
,,To, že se tvůj nejlepší kámoš zabouchl do mýho nejlepšího kámoše!" oznámila mu tím nejtišším ale zároveň nesrozumitelnějším tónem, kterým jen mohla. Nebelvír se otočil zpátky ke svému svitku.
,,To tě to furt nepustilo?" prohlásil, zatímco si opisoval informace ze svitků Hermiony. Pansy se ušklíbla a mluvila dál.
,,Nechceš mi snad říct, že to není ani trochu možný?" dožadovala se černovláska odpovědí. Ron se trochu pousmál, přestal si opisovat poznámky a otočil se zpátky na dívku přes uličku.
,,Tak, nereálný není nic," zamyslel se nebelvír a chvíli se na Pansy díval. Ta pak nahlas vykřikla: ,,Já to věděla!"
ČTEŠ
Tři Přání [Drarry]
FanfictionDva rivalové se po Bitvě o Bradavice snaží usmířit - na Oslavě vítězství se spolu dají do řeči a všechno vypadá dobře. Harry se pak na prázdniny vypaří ze světa kouzel, takže není žádné překvapení, že je v září znovu hlavním tématem. Blonďatý zmijoz...