Draco po incidentu s Potterem zamířil do učebny Obrany proti černé magii. Čekala ho hodina s úplně novým učitelem. Jelikož na hodinu dorazil o několik minut před začátkem, bylo jasné, že třída byla prázdná. Posadil se do neobsazené lavice v zadní části. Svou brašnu položil na zem po tom, co si z ní vyndal svou učebnici, svitky a brk. Najednou se ozvalo zavrzání dveří a do třídy vkročil postarší muž v kouzelnickém hábitu. Před ním levitovala krabice plná pomůcek. Blonďák podivnou osobu v tichosti sledoval ze své židle.
Stařík se náhle otočil na zmijozela a když se jejich pohledy setkaly, Draco otočil hlavu.
,,Neuvědomil jsem si, že tu už někdo je," promluvil muž do prázdna a blonďatý student se na něj znovu otočil.
,,Vypadá to, že bys mi mohl s něčím pomoct."
---
Brýlatý nebelvír si to namířil do sklepení, kde ho čekala hodina lektvarů s profesorem Křiklanem.
,,Čau, Pottere," ozval se ženský hlas za jeho zády, ,,nevíš, kde bych našla Weasleyho?"
Když se Harry otočil, spatřil Pansy. Černé vlasy měla rozpuštěné a přes rameno jí visela brašna, která vypadala opravdu těžce. Z kapsy jejího hábitu vykukovala hůlka.
,,Od tý doby, co na mě řval v síni, mi nehlásí, kam jde," pokrčil jen rameny a dívka ze Zmijozelu se opřela o zeď. Harry jí pozoroval a čekal, jestli se zeptá ještě na něco, protože už neměla důvod být v jeho blízkosti.
,,Ještě něco?" skřížil tmavovlásek ruce na hrudi. Pansy na něj obrátila svůj pohled a od studené stěny se znovu odlepila.
,,Tak mě napadlo, že bychom si pomohli navzájem. Protože silně pochybuji, že chceš být ve skupině s Dracem."
---
,,Pojď, potřebuju vybalit všechny tyhle věci," požádal profesor a Draco se ve své vzdálené lavici ušklíbl.
,,Proč bych to měl dělat?" zeptal se drze zmijozelský žák. Profesor zdvihl ukazováček a promluvil:
,,Chceš, abych tvé koleji odebral body do Školního poháru?" zasmál se muž a blonďák se zvedl ze své židle. Pomalu kráčel až ke katedře a když k ní dorazil, začal vyndavat všelijaké předměty, které nikdy v životě neviděl. Profesor zpozoroval, jak se na kouzelné pomůcky Draco kouká, a proto otevřel šuplík. V něm rukou vylovil malý kompas, který měl místo světových stran písmena "L" a "P".
,,Víš, co je tohle?" zeptal se s úsměvem a s klidem ve tváři ruku s předmětem přesunul ke studentovi blíže.
,,Ne, pane," odpověděl na otázku Draco. Záhadný předmět mu profesor předal do jeho rukou, aby si ho mohl prohlédnout zblízka. Střelka se najednou pohla a směřovala k písmenu "P".
,,Je to jako 'Detektor lži'. Písmena znázorňují slova 'lež' a 'pravda'," vysvětlil profesor. ,,Můžeš si ho nechat. Myslím, že se ti ještě bude hodit."
Na zmateného zmijozela mrkl jedním okem a hned po jeho gestu se rozevřely dveře. Zmijozelští žáci, včetně Pansy, se nahrnuli dovnitř a Draco se vydal ke své zadní lavici. Jakmile se všichni usadili, profesor popadl svou hůlku a ladnými pohyby kouzlil slova na tabuli.
,,Dobrý den, žáci. Já jsme Emanuel Russell a budu váš profesor Obrany proti černé magii."
---
Mezitím, co se zmijozelští seznamovali s novým učitelem, Harry bojoval s nudou na hodině Lektvarů. Křiklan ukazoval, co se stane, když do Veritaséra přidáte špatné přísady a když nezdařený pokus opravdu vypijete (to ovšem neukazoval). Tmavovlasý nebelvír zatím přemýšlel nad Pansyinou nabídkou.
,,Tak mě napadlo, že bychom si pomohli navzájem. Protože silně pochybuji, že chceš být ve skupině s Dracem."
Harry se na ní podíval se zájmem a pak prohlásil: ,,Poslouchám."
Pansy se k němu přiblížila a začala mu šeptat do ucha.
,,Fajn. Zařidíš to s McGonagallovou. Jsi 'chlapec, co přežil'. Když si něco vymyslíš, ona tě poslechne. A řekneš, že se chceš vyměnit se mnou."
Harry se zarazil a odtáhl se.
,,Co z toho budu mít já?" tmavovlásek skřížil své paže na hrudi a zamračil se.
,,Místo ve skupině s Weasleym?" zkusila to Pansy. Na to jen Harry zakroutil hlavou na znamení nesouhlasu.
,,Dobře tedy. Budu ti dlužit," navrhla zmijozelka. Na to tmavovlásek slyšel, a tak si plácli.
ČTEŠ
Tři Přání [Drarry]
FanficDva rivalové se po Bitvě o Bradavice snaží usmířit - na Oslavě vítězství se spolu dají do řeči a všechno vypadá dobře. Harry se pak na prázdniny vypaří ze světa kouzel, takže není žádné překvapení, že je v září znovu hlavním tématem. Blonďatý zmijoz...