Różnice w mitologii - wstęp

79 10 0
                                    

~~Mancipium Fabularis~~

Żeby książka była bogatsza, wypadałoby by podać różnice występujące w mitologii

Ups! Ten obraz nie jest zgodny z naszymi wytycznymi. Aby kontynuować, spróbuj go usunąć lub użyć innego.

Żeby książka była bogatsza, wypadałoby by podać różnice występujące w mitologii. Wbrew pozorom nie ma ich dużo.

Naszą książkę opierałyśmy głównie na mitologii Białczyńskiego, gdzieniegdzie pojawili się też koledzy Jakub Bobrowski i Mateusz Wrona, dlatego dla innych niektóre sprawy mogą być niejasne, a naszym zadaniem jest temu zaradzić.


1. Białczyński i Pierwnia.

Studiując jego mitologię można natrafić na pewne niespójności związane z Pierwnią.

Pierwsza wersja jest taka jaką tu przedstawiłyśmy, druga jest trochę inna. Według niej Pierwnia nie przybrała ludzkiej postaci i nie żyła później jako bogini, do końca była czarną dziurą lub czymś podobnym do greckiego chaosu.

Za to wydała na świat Świętowita i Nicę, którzy byli pierwszą parą bogów. W czasie afery z Zniczami, Nica, została wrzucona do Pierwni.


2. Bobrowski i Wrona - inne wersja mitologii.

Białczyński opierał się na kulturze Słowian Wschodnich, ci koledzy na Zachodnich, więc dlatego mamy dwie wersje w tej książce, ale na szczęście jako tako się uzupełniają.

Pierwszą zasadniczą różnicą jest ,,Stworzenie Niebios''. Przedstawimy wam te mity, przy okazji pokazując tę różnorodność już w następnej części (bo w tej to było już za długo).

Siedem Dróg (mitologia słowiańska)Opowieści tętniące życiem. Odkryj je teraz