Cermin mata yg menggelongsor ke bawah ditolak kembali naik ke atas.Rambut yang berjuntai disisih ke belakang telinga.Buku dipegang erat di dalam dakapan.Kaki diatur keluar dari perpustakaan.
"Tzuyuu!watch out!"kata seseorang yang entah dari mana datangnya .
Segera aku berpaling dan melihat sebuah bola berada betul-betul dihadapanku.Kakiku terpaku manakala tanganku melepaskan segala yang ada di dlm peganganku.
Mata dipejam rapat dan segalanya kelihatan kabur.Secara tiba-tiba badanku terasa seperti dipeluk seseorang.Seseorang yg sgt aku kenali.Pelukanya terasa hangat dan diriku terasa dilindungi.
"Tzuyu,Kau okay?"Suara itu.Aku sangat kenal akan suara itu.
"Yeah I'm fine."aku mengangkat wajahku utk melihat adakah benar tanggapanku .Dan benarlah dia..
"Jungkook,kau okay?"Kata salah seorang pemain bola sepak itu .
"So far so good ,bro."Katanya selamba.
"Thanks Jungk"belum sempat aku menghabiskan kata,kepalaku sudah disiku oleh Jungkook .
"Berapa kali aku nak bagitau,tengok sekeliling jangan asyik nak tengok buku je .Kalau tengok aku tak pe juga." Kini aku pula yang menyiku lengannya.Nak siku kepala tak sampai sebab pendek hehe.
"Tak ada masa aku nak tengok kau."Aku menrolling eyes .
"Ewah sedar diri tu sikit eh.Aku yg selamatkan kau tadi ."Jungkook bersandar diri di dinding bersebelahanku.
"Thanks" kataku malas hendak gaduh.
"My pleasure" Jungkook menghadiahkan sebuah senyuman manis yg boleh mencairkan mana - mana pelajar perempuan di sekolah ini namun tidak pada aku.Aku hanya menjelingnya dan beredar.
"Tzuyu don't forget to text me " kata Jungkook dari jauh.
Mamat ni memang minta kaki betul.
(((After class)))
"Tzuyu.Read this." Kata Mina sambil tangannya laju men-scroll laman dido yg mempamerkan berita terhangat itu (sis main reka je apps tu hehe)
Hot news
1.New Hot Guy
"Budak baru?" Aku mengangkat sebelah keningku pelik.
"Bukan yang tu.Baca lagi bawah tu" arah Mina.
2.Jungkook save Tzuyu
3. #Tzukook shipper
"What?"membuntang mataku .
"You two have something?"
pertanyaan Mina segera dipintasku." 100% no" jawabku penuh confident.
"Then,this rumor is fake?" Tanya Sana
"Totally yes." Kataku sambil mengangguk angguk
Aduhh mcm mana boleh jadi macam ni?kusut kusut.
"Jungkook"aku berlari mendapatkan Jungkook yg sedang memakai kasut snikers nya.
"Hye.Kenapa?rindu ke?"Usik Jungkook
No time for joke
"Baca notification sekarang" setelah Jungkook melakukan apa yg dipintaku,matanya turut membuntang.
"So?"Mukanya kembali selamba seperti tiada apa yg perlu dirisaukan.
"Like seriously?this rumor is fake.We need to clear this " aku menarik tangan Jungkook namun jungkook menarik ku kembali.
"What?" Aku memandangnya pelik.
"Tzuyu,for real,i like you"
So ok tak first bab sis? Tak ok eh?
Sorry kalau first bab ni pendek sgt or cliche sgt ke or tak best ke sorry.
Sis akan perbaikinya lepas ni.
YOU ARE READING
Hot Guy meet Nerdy Girl
FanfictionCliche and cringe and merepeks story. Love triangle? Siapakah yg bakal menjadi pilihan hati si gadis? Adakah si dia yg sentiasa ada ketika susah dan senang atau si dia yg baru hadir namun segera menarik perhatian si gadis? "Can you be my girlfriend...