Aku mengalihkan pandangan ke arah luar tingkap. Nak tahu tak kenapa? Sebab ada orang tu pandang macam nak telan dah gayanya.
"Aku tahu la kau marah tapi janganlah pandang macam aku dah lenyek kaki kau sampai lumpuh."kataku ketakutan setelah menyedari dari tadi lagi Eunwoo memerhatikanku dengan pandangan yang penuh amarah.
"banyaklah kau punya alasan.Dahlah dah buat salah. "Aku mencebik.
Dia ni sakit kaki sikit je tu pun nak claim macam aku ni lenyek kaki dia dengan lori pembajak .
"Fine. Aku tahu ni semua salah aku. Aku ni clumsy, dungu, nerd, lembap ha apa lagi.. Stupid, loser semua aku lah. Jadi dengan ini, patik memohon maaf dari ubun kepala hingga ke kuku ibu jari kakiku. Terimalah permohonan maaf patik yang lemah ini, tuanku."kataku panjang lebar. lebih kepada kutuk diri sendiri adalah!
"pffffttt" Eunwoo menahan tawa.
"Nak gelak tu gelak je lah tak payah nak tahan. " Aku menrolling eyes.
"sedar diri pun kau ni kan? "Eunwoo sengaja menambah api kemarahan ku.
"whatever. "aku meletakkan tangan di atas bahu dengan mata yang dijulingkan ke atas.
Bunyi hentakan orang berjalan masuk menghentikan Eunwoo dari terus ketawa.Mata kami masing masing tertumpu ke arah jururawat yang duduk di atas birai katil pesakit yang tak seberapa sakit ni.
"Eunwoo,Saya nasihatkan kamu untuk jangan banyak berjalan buat masa dua tiga hari ni disebabkan sedikit terseliuh. Kesan dari luka kaki kamu juga masih belum sepenuhnya sembuh."kata jururawat yang baru sahaja masuk itu.
"Teruk sangat ke? "Eunwoo bertanya.
"Ia akan jadi teruk kalau kamu berjalan tanpa henti. "jawab jururawat itu.
"tapi kamu ni mesti jenis yang tak dengar cakap kan? "sambung jururawat itu kepadanya.
Aku ketawa berdekah dekah. Buku lima yang ditunjukkan Eunwoo buatku makin galak ketawa.
"shut up you nerd! "Eunwoo membaling kasutnya kepadaku.
Kurang asam betul. Kau tunggu, kau tunggu!!!
"tapi.. "jururawat itu masih belum menghabiskan katanya.
"kamu perlukan Tzuyu sebagai tongkat jika kamu mahu berjalan"Aku dan Eunwoo senyap seketika.
"siapa? "
Boom meletus tawa Eunwoo.
Itu lah ketawa kan dia lagi, kan dah kena balik!Am i hallucination?
"woi woi. Cepatlah jadi TONGKAT aku. Aku nak keluar dari bilik ni. Aku benci bau ubat! " Sengaja Eunwoo menekankan perkataan TONGKAT itu.
Tch. Apalah nasib aku.
"sabar lah. "aku menjelingnya sebelum memapah.
Kenapalah kau pergi sepak kaki dia Tzuyu?
***********
"ehh stop stop. "Arah Eunwoo."tch. Apa lagi? Aku penat tau tak? Dahlah kau ni berat. "Kataku termengah mengah.
"kau nak bawa aku pergi mana ni? "
Tanya Eunwoo.Dia ni kan, ada jugak yang telan stocking wangi aku nanti!
"nak bawa kau pergi kelas lah! "
"Aku mana pernah masuk kelas. "Kata Eunwoo selamba.
Whattt
"Kau jangan memain boleh tak? "
"aku tak main main. "
"Habistu macam mana ni? "Aku menggaru kepala.
"kau ikut je aku. "
"pergi mana? "
"adalah"
Sorrylah ye byk
Chatzu
moments.
But don't worry lpsni
Akan ada Tzukook
Moments lebih byk !
Emm spamlah vote
Banyak 2 (・'з'・)
YOU ARE READING
Hot Guy meet Nerdy Girl
FanfictionCliche and cringe and merepeks story. Love triangle? Siapakah yg bakal menjadi pilihan hati si gadis? Adakah si dia yg sentiasa ada ketika susah dan senang atau si dia yg baru hadir namun segera menarik perhatian si gadis? "Can you be my girlfriend...