+27

81 12 8
                                    

Eunwoo memandangku dan Jungkook silih berganti. Lisa pula masih giat memegang lengan Jungkook.

"Kenapa kau ni ada dekat mana mana je ha?!"Jungkook melulu ke arah Eunwoo sambil jarinya ditunding tepat pada Eunwoo.

"so?"Eunwoo membuat muka selamba.

"Kau tau tak Tzuyu ni siapa?Dia Girlfriend aku! G.I.R.L.F.R.I.E.N.D aku!"Jungkook mengetap giginya.

"so?"sekali lagi Eunwoo berkata selamba.

"Eh kau ni memang tak tau malu kan? Keluar dengan girlfriend orang"Eunwoo ketawa kecil.

"apa kurangnya dengan kau? Dah ada girlfriend tapi masih lagi keluar dengan perempuan lain"Eunwoo menunjukkan ke arah Lisa yang berada di sisi Jungkook. Jungkook mengetap gigi nya. Lalu tanpa dia duga tangannya sudah naik laju.

Satu tumbukan mengena bibir Eunwoo.

"Eunwoo!!"segera aku menolak Jungkook dari terus menumbuk.

"Kau tak tau apa apa! Kau senyap!"bengang jungkook.

"heh" Eunwoo tersenyum senget lalu darah yang berada di bibirnya dikesat menggunakan ibu jari.

Kemudian satu tumbukan dibalas tumbukan.

"Stop!!!!right!!!!now!!! You!!! Guys!!! "suaraku ditinggikan.Mata mata yang melihat tidak ku hiraukan.

Jungkook dan Eunwoo masing masing melihatku.Baju yang mereka pakai sudah pun berlumuran darah. Nafas tercunggap cunggap menahan amarah. Jungkook menjeling tajam Eunwoo sebelum melangkah ke arahku.

"Tzuyu jom"Jungkook menarik pergelangan tanganku namun segera aku rentap.

"kenapa ajak aku? Kenapa tak ajak Lisa?"Mataku sudah berkaca. Lisa di sebelah sudah tersenyum sinis.

"Tzuyu, please. Ni bukan macam apa yang kau fikirkan"Jungkook memujuk.

"such a fool."Lisa berkata dalam nada sinis.

"Lisa! Shut your mouth!"Jungkook menengking.

"what? Buat ape lagi you nak menagih kasih dekat perempuan ni? Dia bukannya hargai you pon! But it's  okay,i akan sayang you lepas kita dah official" Lisa sengaja menekan kan perkataan 'sayang'dan 'official'itu.

"a-apa?o-offical a-apa?"suara ku agak serak menahan tangis.

"Tzuyu"Jungkook memandang anak mataku.

"what?!"Tangannya yang memegang kedua bahuku aku tepis kasar.

"Look at me!"Tegasnya sambil menarik daguku agar memandangnya. Aku masih lagi berkeras tidak mahu memandangnya.

"I will explain this to you later"kata Jungkook di tepi telingaku.

"No!explain now!" Aku menarik tangannya sebelum dia melangkah pergi.

"Sorry Tzuyu,tapi sekarang bukan masa yang sesuai."Dia menolak genggaman tanganku dari memegang tangannya.

"Jom Lisa" Jungkook berlalu pergi bersama Lisa yang mengekorinya di belakang.

"loser"Sindir Lisa sambil menolak bahuku sebelum dia mengekori Jungkook yang sudah beberapa meter jauh darinya.

Badan yang lemah akhirnya jatuh ke tanah bertongkatkan lutut. Air mata yang bertakung jatuh mencurah curah membasahi pipi.Nafas yang tercungap cungap menyusahkanku lagi untuk bernafas.Mata semakin lama semakin pudar dan akhirnya tiada apa yang dapat dilihatku.

**********************************
"Tzuyu,wake up"bahuku terasa seperti digoncang sedikit.

Tubir mataku yang terasa berat akibat kesan menangis terlalu lama diangkat perlahan lahan. Wajah Eunwoo dihadapanku dipandang tanpa reaksi.

Hot Guy meet Nerdy GirlWhere stories live. Discover now