+14

90 14 5
                                    

*Jungkook pov*

Sedang aku berjalan menghampiri Tzuyu,terasa seperti lenganku ditarik seseorang. Segera aku menoleh dan tertera muka Lisa sedang memandangku.

"Apa lagi yang kau nak ni Lisa?"aku meraup wajah kasar.

Penat aku layan minah ni.Aku dahlah baru je berbaik dengan Tzuyu. Kalau Tzuyu nampak ni habislah aku.

"Kalau Lisa cakap apa yang Lisa nak boleh ke Jungkook kasi?"Aku memandangnya hairan sambil tanganku meronta dilepaskan.

"Lisa nak Jungkook."Rengeknya dengan muka macam mintak sedekah.

"Lisa, kan aku dah cakap. Aku tak berminat dengan kau.Apa kata kau cari lelaki lain?"Dia mempamerkan muka acah sedih.

"Tapi kenapa? Hati Lisa dah pilih Jungkook.Takkan Jungkook tak faham lagi?"Lisa menghentakkan kakinya.

Teringin nak merasa selipar aku kot dia ni.

"Lisa please stop.Aku suka orang lain. That's  all.Noktah"

"siapa?"tanya Lisa namun aku hanya mengabaikannya. Mataku pula menatap Tzuyu yang sedang rancak berborak dengan siapa nama dia? Alaaa yang awek Jimin tu.. Ha! Mina!

Lisa yang terasa diabaikan terus memandang ke arah yang dipandangku.

"Walau siapapun kau, aku takkan lepaskan! "desis hati Lisa.

*End jungkook's pov*

*back to Tzuyu's pov*

Aku yang sedang rancak berborak dengan Mina segera menoleh apabila bahuku seperti disentuh.

"Jungkook!"Aku menghadiahkan senyuman buatnya. Dia pula membalasnya dengan kenyitan mata.

"Please jangan depan aku."Mina menoleh mukanya ke kanan. Aku dan Jungkook ketawa serentak.

"Alah kau kan ada Jimin."Aku menolak bahu Mina membuatkan gadis itu hampir terjatuh.

"Urghhh Jimin pergi toilet"Kata Mina sambil memeluk tubuhnya .

Aku dan Jungkook memandang serentak dan ketawa. Mina yang menyedarinya berasa hairan.

"kenapa? "Mina bertanya hairan.

"Jimin tak pergi toilet pun sebenarnya"Mina membulatkan matanya.

"habistu dia pergi mana?"

"Tu"Aku dan Jungkook menunding jari ke arah Jimin yang sedang berbual dengan sekumpulan junior perempuan. Terbeliak mata Mina memandang.

"tak guna punya lelaki!"Mina mengenggam penumbuk lalu berjalan menghampiri Jimin. Telinga Jimin menjadi sasaranya untuk melepaskan marah. Aku dan Jungkook ketawa kecil.

"emm Jungkook"Aku memanggil.

"Hmm? "

"kau ada pape ke dengan Lisa? I means kau dengan Lisa ada apa apa masalah ke? Aku bukan jelous or something. Aku just nak kan kepastian. Tu je. Aku tak nak salah sangka dengan kau. Ye la kau kan bestfriend aku .Aku tak nak benda kecil rosakkan hubungan kita.Aku cuma nak tahu je. Bukan bermaksud aku nak menyibuk ke ape. Kalau kau rasa aku ni menyibuk, tak pe. Aku takkan tanya lagi dah"jelas ku panjang lebar.Jungkook pula ketawa mempamerkan sebaris gigi putihnya.

"Kenapa gelak?"Jungkook menggeleng.

"Kalau kau jelous pun kenapa? Kan bagus tu. Maksudnya kau sayang aku lah kan? Sebab tu kau tanya aku".Aku menumbuk bahunya.

"kalau tak nak jawab fine!"Aku membuat muka cemberut. Dia menggosok kepalaku seperti budak kecil.

Eee habis rambut aku!

"Aku tak ada apa apa pun dengan Lisa. Kau tak perlu risau. Aku hanya untuk kau sorang. Ecehh"mukaku sudah berona merah. Ringan tanganku mencubit lengannya.

"auch"dia mengerang kesakitan.

"Kau jangan bagitau Lisa pasal kita tau"Jungkook yang sedang menggosok lengannya memandangku pelik.

"kenapa? Kan bagus kalau dia tahu aku dah ada buah hati.Tak ada lah dia nak tergedik lagi dengan aku."Katanya.

"Aku tak nak jadi macam Jessica (junior yang minat dekat Jungkook) "Aku menundukkan wajah.

Aku kenal Lisa tu macam mana. Dia akan buat lebih dari dia buat dekat  Jessica.Macam yang dia buat dua tahun lepas.

"Tzuyu,jangan risau. Lepas kita dah official couple, aku akan lindungi kau. Itu janji aku."Kata kata Jungkook membuatkanku tenang meskipun aku masih ragu ragu tentangnya.

"siapa tah yang nak official couple dengan dia"aku bergurau sambil berjalan meninggalkanya. Jungkook sudah menayangkan muka terkejut.

"Yah! Tzuyu! Don't  you love me? Tzuyu!!!! "Jungkook berlari mengejarku. Aku ketawa kecil.

      Tak tahu la ape aku mengarut dekat bab ni. Arghh stress dengan berita sklh nk bkk ah ni. Huhu bye bye.

#authormengarutkbye





Hot Guy meet Nerdy GirlWhere stories live. Discover now