*mingyu pov*
Aku masuk ke dalam cafe dengan senyuman yang lebar. Lebar sampai ke telinga.
Puas hati aku.Good job Lisa.
Peristiwa yang berlaku di antara Tzuyu dan Jungkook tadi disaksikan sepenuhnya olehku.Bukan setakat itu sahaja, adegan tumbuk menumbuk Jungkook dan Eunwoo juga aku tidak terlepas.
Leher dipusingkan ke kiri dan kanan.Kemudian telefon diambil dari dalam poket seluar setelah beberapa kali berdering.
Message from lisa :
So now can i get a reward for my amazing performance?
Jari menaip perkataan kemudian di send dalam beberapa saat.
Good job Lisa. You can get your reward after our plan is done.My treat.
Message dibalas oleh Lisa.
I will keep your word.And don't forget,you need to text a message to Jungkook tomorrow morning or he will get close to your nerd.
Ting message dibalas semula olehku.
Haha.I will make him pay if he get close to my nerd again.And i want to warning you, don't ever touch her.
Ting. Message dibalas kembali.
I just touch her shoulders a bit.Takkan tu pun nak marah?
Malas hendak membalas,aku membiarkan sahaja message Lisa.
Aku melabuhkan punggung di atas kerusi berhampiran dengan tingkap cafe setelah pesanan dibuat.
Secara tiba tiba aku teringatkan suatu peristiwa diriku bersama Tzuyu dan Jungkook ketika kecil.
Aku membuang pandang ke arah pelajar yang baru memasuki kelasku bersama cikgu. Perempuan.
"her name is Chou Tzuyu .cikgu nak kamu semua berkenalan dengan dia ya." Semua pelajar serentak menjawab 'ya' pada si cikgu.
"cikgu, saya nak duduk mana?"tanya gadis yang bernama 'tzuyu'itu.
"kamu boleh duduk di sebelah meja Jungkook dan Eunwoo." dia memandang ke arah aku dan Jungkook.
Kemudian dia berjalan ke arah kami berdua.Aku mengangkat bebola mata memandangnya. Dia tersenyum manis.
Terasa seperti jantungku sudah terhenti seketika. Matanya yang besar itu seperti membawa nyawa baru kepadaku.
"boleh aku duduk sini?" Dia bertanya. Aku mengangguk malu.
Pada keesokkan harinya, aku berjalan masuk ke kelas dengan senyuman yang tidak lekang di bibir. Teruja mahu berjumpa si gadis. Si gadis yang bagaikan menyinari hariku.
"morning" aku menyapanya .
"Morning" sambutnya dengan senyuman yang manis seperti selalu.
"morning tzuyu!!"Jungkook berkata dari jauh.
"morning jungkook" Dia tersenyum ke arah Jungkook.
"tzuyu,tengok ni" Jungkook menunjukkan seutas rantai kecil di dalam tapak tangannya.
"wah cantiknya" dia kata teruja.
"meh aku pakaikan" Tzuyu mengangguk lalu menyisipkan rambutnya yang ikal mayang itu ke tepi lalu Jungkook menyarungkan rantai itu di lehernya dengan lembut.
"cantik tak?"Tzuyu bertanya.
"cantik "
"cantik macam apa?"
"macam dugong"
Berdekah ketawa Jungkook meletus apabila Tzuyu memuncungkan bibirnya sedepa.
"Tzuyu canti-"tidak sempat aku menghabiskan kata, Jungkook sudah memotong.
"rantai tu cantik dengan kau, jangan risau" Kata kata Jungkook itu membuatkan Tzuyu kembali tersenyum.
Aku hanya memerhatikan mereka bergelak tawa. Senyuman yang tadinya mekar bak bunga kini bertukar menjadi murung.
"kenapa aku macam tak wujud?"desis hatiku geram.
Bunyi loceng di pintu cafe yang menandakan ada seseorang yang masuk menghentikan lamunanku. Seorang gadis bersama seorang lelaki. Gadis tu macam..
Tzuyu?!
Terbangun aku dari duduk.Segera topi aku capai lalu disarungkan agar dia tidak perasan .Punggung diangkat lalu aku duduk di meja yang sedikit terlindung di belakang.Mata ditumpukan pada mereka.Pelbagai adegan sweet yang ditayangkan mereka menyebabkan mataku sakit.
"How dare you." Kertas resit pembayaran aku genggam kuat.
"Lepas jungkook, kau. Jangan ingat kau akan terlepas, Eunwoo.Mungkin aku tak kenal kau tapi jangan ingat aku tak berani buat apa apa.Tzuyu is for me. Only."
New player join the game.
Kemana perginya readers sis ni 😭senyap je hmm 😭i hope you guys are doing fine.Stay safe ye 😘❤and don't forget to vote kalau suka❤❤❤
See ya~
YOU ARE READING
Hot Guy meet Nerdy Girl
FanfictionCliche and cringe and merepeks story. Love triangle? Siapakah yg bakal menjadi pilihan hati si gadis? Adakah si dia yg sentiasa ada ketika susah dan senang atau si dia yg baru hadir namun segera menarik perhatian si gadis? "Can you be my girlfriend...