Lebihan donut dimasukkan ke dalam mulut dlm satu suapan.Aku kembali mengambil buku dan mula menulis sesuatu.
"nak tulis apa dlm diary harini eh? "aku berfikir sejenak.
Ringg deringan telefon mengejutkanku. Segera telefon itu diambilku dan panggilan disambungkn.
"yuhuuuu Tzuyu" Kedengaran suara serak di hujung talian.
Aku melihat nama si pemanggil. Dahku agak mesti si dungu ni yg telefon.
"yes Jungkook. "aku menjawah acuh tak acuh.
"whatcha doing" dia tanya aku tengah buat apa? Dah sah sah aku tengah jawab call kau.
"nothing."
"yeayyy"jelas suara jungkook girang di hujung talian.
"kenapa yeay" tanyaku sambil memusingkan pensil dijari.
"go dressing now. I give you 20 minutes. "keningku sudah terjongket. Dah kenapa pulak mamat ni tiba tiba.
"kenapa pulak" tanyaku blur.
"tzuyu, please. I will pick you on 10"panggilan diputuskan oleh jungkook.
Ishh mamat ni susah betul nak dibawa bincang.
Aku melihat ke arah jam. 9.35.segera aku mencapai tuala dan segera ke bilik air.
Nak pakai baju ape niiiii
Aku mencapai gaun kuning bercorak bunga bungaan kecil dan segera menyarungnya setelah mandi.
********
Sejak dari tadi lagi Jungkook memerhatikanku.Matanya sering sahaja menatapku beberapa saat.
"pandanglah depan. Kan tengah drive tu. Nanti accident dua dua mati katak. "kataku sambil memandang ke arah luar tingkap.
Tak mampu aku melihat jungkook. Ini adalah first time aku tengok dia berbaju tshirt putih bersama denim hitam. Selalunya dia pakai hoodie je.
Rambut jangan dikata lah. Dia sikat ala lelaki gentleman gituu. Almaklumlah first date uhuks."bagus lah macam tu. Kita mati sama sama tak adalah orang nk rampas kau dari aku. "jungkook ketawa sedangkan aku menjelingnya. Keadaan sunyi seketika.
"nak pergi mana ni? "aku membuang rasa awkward.
"kalau aku cakap nak bawa kau pergi kahwin lari kau setuju tak? "sekali lagi jungkook mengusik. Tangan aku ringan sahaja mencubit lengannya itu.
"auchhh janganlah. "jungkook meniup niup lengannya yg dicubit.
"janganlah main main. Kalau tak aku cancel date ni. "muka jungkook kelihatan cuak. Tau pon takut .
"Janganlah risau. Aku takkan bawa kau pergi tempat tak senonoh. Aku confirm kau akan suka tempat tu. "
Jungkook senyum ke arah ku.Setelah tiga jam di dalam kereta, kini kami tiba jua akhirnya.
"shopping complex? "kataku kehairanan. Jungkook mengangguk angguk.
"semua girls suka shopping kan? "kata jungkook dengan senyuman seperti kerang busuk.
Aishh aku dah lah pakai dress macam ni ingatkan dia nak bawa aku pergi berkelah tepi tasik ke pergi taman bunga ke rupanya dia bawa aku pergi sini. Sungguh tak cliche.
"jom" kata jungkook sambil membukakan pintu utk ku. Nak ketawakan dia tak smpai hati pulak sbb muka dia ikhlas sgt.
Hello there. Hehe.
Sorry lama tak
Update story.
Thanks for still baca
This story. Luv u
(♡˙︶˙♡)
YOU ARE READING
Hot Guy meet Nerdy Girl
Fiksi PenggemarCliche and cringe and merepeks story. Love triangle? Siapakah yg bakal menjadi pilihan hati si gadis? Adakah si dia yg sentiasa ada ketika susah dan senang atau si dia yg baru hadir namun segera menarik perhatian si gadis? "Can you be my girlfriend...