Angin yang lalu menyapa pipiku lembut. Terasa aman dan tenang. Seperti berada di dunia sendiri.Aku hirup udara yang berlegar. Rambutku yang berterbangan masuk ke dalam mulutku.
Urghhhhh
Aku terbatuk batuk kerana tertelan rambut sendiri hmm apa la nasib.
"duduk lah sini. "Eunwoo menepuk nepuk tempat di sebelahnya.
Aku duduk dengan kaki yang terjuntai ke bawah.mata tetap memandang ke atas. Kalau pandang bawah mau gugur jantung aku. Kenapa? Sebab budak tak guna ni bawa aku pergi bumbung sekolah!
"kenapa tak pandang bawah? Kau gayat eh? "Eunwoo sengih jahat.
"ma-mana ada."
"ye ke"
"betullah! "
"ok"
"emm weh."Aku memanggil.
"hmm"
"aku nak tanya, kenapa kau bawa aku ke sini? "Akhirnya aku tanya apa yg ada di dlm fikiranku.
"Perasannya kau. Sejak bila pula aku bawa kau ke sini? Aku TERPAKSA tau tak?" Ish dia ni tak habis habis nak sakitkan hati aku.
Aku menjelingnya dari sudut mata. Dia tertawa kecil.
Dia ni kerja nak gelak je. Gila agaknya.
"tempat ni.. "Eunwoo memulakan kata. Aku segera pasang telinga.
"tempat ni buat aku rasa tenang.Buat aku rasa yang aku boleh hidup sendirian. Tanpa sesiapa pun. "Aku memandangnya. Kelihatan dengan jelas dimukanya ada sesuatu yang berlaku yang tidak dapat dia lupakan.
Aku senyap seketika. Ambil feel sedih.
"yang kau senyap ni dah kenapa?"Eunwoo kehairanan. Selalunya memang mulut aku ni dok pot pet je 24 jam.
Dia ni bila aku potpet dia suruh diam, bila aku diam dia suruh potpet!
"Aku nak tanya kau ni."Aku ragu ragu mahu bertanya.
"apa dia? "
"kau ada family tak?"Eunwoo terdiam.
Alamak aku salah tanya ke???
" Ada tapi tak macam tak ada."
Ha?
Eunwoo mengeluarkan rokoknya.Kali ini aku tidak menghalangnya. Aku hanya memerhati.
"kenapa kau merokok? "Aku bertanya tanpa sedar. Segera aku menekup mulut.
Namum Eunwoo nampaknya tidak marah sama sekali.
"for fun"jawabnya pendek
"tapi merokok bahayakan kesihatan"Dia senyum kecil.
"Nerd, kadang kadang kita perlu korbankan sesuatu untuk kebahagiaan diri sendiri."Katanya sambil kembali merokok.
"But you can happy without losing anything"Dia berhenti seketika.Dia memandangku.
"if you have someone in your side, you'll never have to be alone."Sambungku
"but i don't have anyone!"Eunwoo membaling rokoknya.
"then who am i? "Aku memandangnya tepat.
Cehh Tzuyu. Baru je kenal 2 hari dah macam macam eh.
Dan tiba tiba...
Eh kau ni kan habuk, nak juga masuk dalam mulut aku sekarang kan?
Aku terbatuk kecil.Segala benda mak nenek nak masuk mulut aku ni hmm.
"you are such a stupid nerd"kata Eunwoo sambil menepuk belakangku lembut.Namun jelas tertera mukanya bertukar merah.
"what?!"Aku menepis tangannya. Muka cemberut aku pamerkan.
"kau tu dahlah hodoh, kau buat muka macamtu makin hodoh lah ish"
"Fine! Malas aku nak layan kau. Jalan lah kau sendiri balik nanti."Aku berdiri kononnya mahu meninggalkanya.
Namun dia menarik tanganku untuk kembali duduk.
Ceh! Tahu pun takut!
Aku kembali melabuhkan punggung di sebelah nya. Aku tidak pernah rasa setenang ini.Aku melihat pula ke arah Eunwoo.Dia benar benar mengamati ketenangan ini. Aku tertanya tanya apa yang sebenarnya terjadi di dalam hidup dia.
Sedang aku berteka teki di dalam fikiran, tanpa sedar Eunwoo memandangku lama.Dia memandang dengan pandangan yang redup.
"i think i start to like you, nerd ."bisik hati Eunwoo.
Jeng jeng jeng. Maka bermula
Perebutan MUAHHAHA Jungkook
Please get ready!!!Nak tanya ni. Siapa sini
Team Jungkook?
Ada yg Team Eunwoo tak?
Silalah respond ye sekianDon't forget to vote!!! Kalau
Nak lah. Sekian dari saya
Jambu batu. Eh tiber
YOU ARE READING
Hot Guy meet Nerdy Girl
FanfictionCliche and cringe and merepeks story. Love triangle? Siapakah yg bakal menjadi pilihan hati si gadis? Adakah si dia yg sentiasa ada ketika susah dan senang atau si dia yg baru hadir namun segera menarik perhatian si gadis? "Can you be my girlfriend...