"Tzuyu,for real,i like you"
Sudah lebih dari 10 kali aku memikirkan tentang ini.Adakah jungkook jujur dengan apa yg dikatakannya atau dia hanya berbohong ?
Tzuyu,jungkook never serious.Maybe jungkook hanya cakap tanpa berfikir.Ya!jungkook hanya main-main.Aku pasti!
Sedang aku berjalan sambil memikirkan tentangnya,aku terlihat jungkook sedang bersandar di pagar sekolah menantikan seseorang.
Dia tunggu siapa?tak pernah pula dia tunggu orang depan pagar .Siapa ye yg dia tunggu agaknya?eh!
Jungkook memandangku dan melambaikan tangannya.
Dia lambai kat aku ?
Lama aku perhatikannya baru aku sedar yg dia mahukan jawapan utk soalan semalam!
(((Flashback)))
Secara automatik muka ku berubah kepada warna tomato begitu juga dengan jungkook.
"Dont waste our time for your stupid joke." Aku menarik tangannya utk membuang keadaan awkward itu
"Tzuyu"Jungkook berdiri dan menarik kedua bahuku agar menghadapnya.Mukanya kelihatan serious tidak seperti selalu.
"Can you be my girlfriend?"Jungkook merenung mataku dalam.
Aku terpaku di situ.Terasa seperti segala darah yg ada di dlm badanku tidak dapat mengalir dengan baik.Segera aku melarikan pandangan.
"Tzuyu?"aku menyahut panggilannya namun aku masih tiada keberanian utk memandang matanya.
"It's okay.You can give me your answer tomorrow.Bye Tzuyu"Jungkook mengambil beg nya dan beredar .Aku memerhatikan belakang tubuhnya tanpa riaksi melainkan riaksi tidak percaya.
((((End flashback)))
Apa aku nak buat ni?dia dah block pagar .Macam mana aku nak laluinya tanpa bersemuka dengan jungkook?arghh
Aku melihat dinding yg ketinggiannya lebih kurang ketinggianku namun masih sukar utk dipanjat.Aku menelan liur.
Tzuyu,kau tiada pilihan lain.
Dengan ber-skirt dan berkemeja sekolah,aku memanjat dinding itu dengan tenaga yg ada.Sudahlah pagi tidak breakfast ,memang energy low condition la.Termengah mengah aku duduk di atas dinding itu .
"Kau siapa?"aku melihat seorang pelajar lelaki ber-uniform sedang menghisap rokok.
Pelajar lelaki itu tidak menjawab namun sebaliknya dia datang menghampiriku dan menghulurkn bantuan.
"Th thanks"Aku menundukkan badan tanda terima kasih.
Aku meneliti setiap inci mukanya .Kening tebal dan cantik terbentuk.
Bibirnya nipis dan menawan.Matanya usah dikata.separa sepet yg sgt menggugat jiwa dan raga.Baru sahaja pelajar lelaki itu hendak bersuara,loceng sekolah sudah berbunyi .
"Sorry but I have to go now."Aku meminta diri dan segera beredar ke kelas.
Wahh siapa lelaki tu eh?
Sorry if chapter ni bosan
.sis takde idea la hehe
YOU ARE READING
Hot Guy meet Nerdy Girl
FanfictionCliche and cringe and merepeks story. Love triangle? Siapakah yg bakal menjadi pilihan hati si gadis? Adakah si dia yg sentiasa ada ketika susah dan senang atau si dia yg baru hadir namun segera menarik perhatian si gadis? "Can you be my girlfriend...