+23

78 12 15
                                    

To my silent readers.i appreciate  that you read my book.But!!!!apa salahnya kalau korang vote? Sis tak paksa tapi kalau suka tu vote lah 😭vote anda sangat saya perlukan ye 😌Sebab apa? Sebab seketul vote tu yang akan memberi semangat kepada author author macam saya ni untuk teruskan menulis.Huhu.Sejujurnya vote anda amatlah saya hargai. Ok bye cayang semua ❤😭

----------------------------------------------

Kepala dilentokkan di atas meja .Pensil dimainkan di celah jari.Kemudian tubuh disandarkan di kerusi pula. Perkara yang sama aku lakukan berkali kali.

Arghh i can't  get this out of my head!
Nacam mana aku boleh terlepas kata dekat Eunwoo? Arghhh stupid!

Tok tok

Ketukan dipintu kelas aku biarkan. Malas nak ambil tahu.Kepala masih lagi aku lentokkan.Mata aku pejamkan seketika.

"Masuk"Kata cikgu Bora .

"wahh hensemnya"

"siapa tu?"

"oh my he is my type!"

"perkenalkan diri kamu"Arah cikgu Bora dari hadapan kelas.

"Annyeong. My name is Mingyu."Dengar sahaja nama itu, segera aku membuka mata.Muka dipalingkan ke arah pelajar yang bernama 'mingyu'itu.Mata ku membulat. Otakku cuba untuk memproses adakah benar dia seperti apa yang aku fikirkan...

No no no no

"Sila berikan tunjuk ajar"Kata Minyu sopan sambil membongkokkan badannya separuh sebagai tanda hormat.

Aku masih lagi terpaku.Mata tidak beralih dari memandangnya.Peristiwa yang lama kembali mengisi kotak fikiranku.

"Tzuyu, aku akan kembali."

Ayat itu terngiang difikiran.

Bukan aku sahaja yang terkejut, malahan Jungkook juga sama.

Jungkook, aku dan Mingyu pernah rapat suatu ketika dulu.

"Mingyu, kamu boleh duduk di belakang Tzuyu"Cikgu Bora menunjukkan tempat kosong di belakangku.

Aku menelan air liur yang sudah kecut di dalam kerongkong.

"Hai...mine "Mingyu membisik di telingaku. Terasa seperti kejutan aliran elektrik mengalir di seluruh tubuhku. Aku terdiam, terpaku,terkesima dan berbagai lagi.

Aku memandang ke arah Mingyu yang sedang meletakkan begnya di atas kerusi yang berada di belakang ku. Dia mengenyitkan matanya ke arah ku.Segera aku berpaling muka semula.Hatiku bagai dibelah separuh.

********************
Buku subjek Matematik di pandang kosong.Satu subjek pun tidak aku faham hari ini.Fikiranku asyik mengenangkan orang di belakang.Aku menghela nafas berat.

"Baiklah kamu semua boleh rehat"Kata cikgu Yerim.

Aku berdiri dengan longlai tanpa tenaga.Mina yang melihatku begitu segera mendekati.

"Tzuyu? You alright? "Tanya Mina kerisauan.

"Yeah I'm  good"Aku menipu.

"Tzuyu, kalau kau sakit, aku boleh hantarkan ke bilik rawatan"Kata Mingyu yang berjalan ke arahku dan Mina. Mina memandangku dan Mingyu bergilir gilir.

"You two know each other?"Soal Mina hairan.

Aku memandang ke bawah. Tidak menjawab persoalannya.

"I know her very much"Mingyu menjawab sambil menarik tanganku ke dalam genggaman tangannya.

Namun perlakuan itu dihalang Jungkook yang entah dari mana datangnya.

"Dia cuma masa silam Tzuyu"Kata Jungkook tegas sambil tangannya menolak tangan Mingyu dan menjeling tajam Mingyu yang sedang tersenyum sinis.

"Hey, Jungkook.Long time no see. Tak sempat aku nak bertegur sapa dengan kau kan."Mingyu menepuk nepuk bahu Jungkook.

"you are so annoying! "Jungkook menggenggam kolar Mingyu kasar.

"wo wo wo don't  be too harsh.I see i see"Mingyu menolak tangan Jungkook dengan senyum senget.

"I will go for this time.Bye Tzuyu"Tutur Mingyu lalu berjalan keluar dari kelas.

"Terima kasih Jungk-"Tidak sempat aku menghabiskan kata, Jungkook sudah memotong.

"I don't  want you to waste your time by saying something that you not meaning it."Kata Jungkook lalu beredar pergi. Aku terpaku.

"Ape korang cakap ni? Aku tak faham lah"Tanya Mina yang dari tadi hanya memerhatikan pergaduhan kecil kami bertiga .

Aku memerhatikan kelibat Jungkook yang sudah menghilang. Pertanyaan Mina juga aku biarkan sepi.

Kenapa Mingyu ada dekat sini? Kenapa Jungkook macamtu? Kenapa Eunwoo bersikap caring?

Berbagai persoalan ada dimindaku.




                   Hai korang. Harini sis nak bagi spoiler sikit utk next chapter hehehe kalau tak nk spoiler boleh beredar  dengan segera. HAHAHAH.

So korang mesti pelik kemana hilangnya Lisa kan? Lama sis tak masukkan dia dalam bab so kalau nk tgk apa yg Lisa akan buat, sila tunggu next chapter. See ya~VOTE VOTE VOTE  SAYA SYG ANDA SEMUA. ❤

Nak tanya sikit ada ke yg team Mingyu kat sini? HAHAHHAHA  sorry ye peminat Mingyu sebab jadikan dia sebagai org jahat dlm ni~huhu



Hot Guy meet Nerdy GirlWhere stories live. Discover now