+26

75 10 10
                                    

Aku membuka mata perlahan lahan.Tangan dan juga badan diregangkan sedikit sebelum bangkit dari katil.

Mata dikerling ke arah jam yang berada di atas meja bersebelahan dengan gambar diriku bersama Jungkook ketika kecil.

Aku tersenyum kecil.Dan kemudian aku berfikir sejenak.

Nyenyak betul aku tidur malam tadi.Aku tidur awal ke eh?

Aku cuba mengingati.

Emmm semalam aku kat rumah ke ye? Eh kejap! Bukan ke aku dekat cafe semalam?

Aku mencium bau bajuku. Sah bau coffee!

Jadi macam mana aku boleh ada dekat rumah?!

Kening ku jongketkan sebelah.

Ah biar aja lah. Bukan penting pun. Asalkannya aku sampai dengan selamat.

Aku meraba raba di bawah bantal mencari iphoneku.Namun tiada.

Pelik. Aku selalunya letak bawah bantal sebelum tidur.Emmm aku letak dekat mana ni?! Apa lah masalah aku harini huhu.

Akibat kemalasan mahu mencari, aku memutuskan untuk mandi dan bersarapan.Roti diambil dan disapu dengan nutella kemudian disuakan ke dalam mulut.Sedap.

I wanna have more more more and more~

Keningku bercantum dua.Telinga ditekup untuk mendengar dengan lebih jelas.

Eh tu bukan ke lagu ringtone call aku??? Apa? Sedap kan lagu tu. Lagu favourite aku tu.Dari group Twice.Korang tau tak?? Kalau tak tau pergi dengar sekarang!

Aku berdiri lalu berjalan ke arah datangnya bunyi yang seakan dari iphone ku.Namun apabila aku semakin menghampiri, bunyi itu semakin menjauhi.

"ishh aku salah dengar ke?!"Aku menggaru kepala yang tidak gatal.

Let's dance the night away~

Kemudian ringtone alarm aku pula berbunyi.

Ah sudah. Siapa pulak yang nak main main dengan aku ni????

Aku berjalan dengan laju ke arah datangnya bunyi tersebut yang sudah berada di luar kawasan perumahan ku. Dan tiba tiba sahaja aku terasa seakan akan seseorang menarik lenganku.

"AAAA AKU TAK NAK MATI!!AKU TAK ADA DUIT!! AMBILLAH APA YANG KAU NAK TAPI JANGAN AMBIL AKU!! HUWAA EOMMA!!"Aku meracau seperti orang kena culik.

"woi kau ni kalau tak melatah macam makcik tua tak boleh kan?"

Eh suara macam kenal.

Aku berpaling muka perlahan lahan.
Tertera muka bersahaja Eunwoo di hadapanku. Terus lengannya itu aku pukul berkali kali.

"Kau ni jangan lah buat aku terkejut! Kalau aku ada sakit jantung macam mana?"Dia ketawa.

"kalau kau ada sakit jantung kau dah passed away lah.Kan bagus macamtu. Tak adalah aku nak susah payah jadi driver kau macam semalam"

"ha? Driver aku?"

"ish kau ni dahlah nerd, blur pulak tu! Kalau kau nak tahu,Semalam kau call aku. Aku ulang sekali lagi, kau call aku tengah pagi !kau suruh aku amik kau dekat cafe!Tapi disebabkan aku ni hensem, baik dan segak orangnya, aku pergilah jugak amik kau yang dah macam anak pungut tepi jalan bawak balik rumah. Aku siap.. "

"KAU SIAP APA?"

"Eh kau ni. Ingat aku teringin sangat ke dengan kau? Dahlah kurus, tinggi pulak tu. Aku letak kau atas katil then pergi ok. Nothing more than that"

"Ah!Aku tak percaya! Semalam aku call Lee! Bukan kau!"Sengaja aku menafikannya. Ego lah katakan.

"Kau tak percaya?ni buktinya"Eunwoo menyuakan Iphoneku ke hadapan muka ku.

"Whattt.patutlah aku macam dengar ringtone aku tadi! Eh mana kau dapat baby aku ni ha?!"Aku mencium cium iphoneku.

"Baby? What the.. Aku lagi sesuai dipanggil baby dari telefon murahan kau tu" Aku membuat muka loya.

"Kau tu lagi murahan dari iphone aku ni tau!" Aku menjelir lidah ke arahnya.

"Sekali lagi kau tinggalkan 'baby'kau tu dalam kereta aku, memang aku campak ke luar je. Biar 'baby'kau tu kena lenyek" Aku menjelingnya.

Buat sakit hati aku je dia ni.

"Jungkook!"

Aku dan Eunwoo berpaling.Kelihatan Jungkook sedang memandang kami berdua dengan pandangan yang menyeramkan. Dan yang memanggil nama Jungkook tadi ialah..... Lisa?
Lisa terkedek kedek berlari ke arah Jungkook yang sedang memandang kami lalu tangannya dia rangkul erat.

Apa.Dia.Buat.Dekat.Sini.?

Kenapa.lisa.ada.sekali.?





Sorry tak dapat tunaikan janji nak buat bab ni bab untuk tzuyu dengan jungkook 😭sis just tulis ni random.. Mula mula nk buat scene tzuyu dengan eunwoo sikit je tapi jadi byk pulak hehe 😂

Takpe inshallah next chapter korang akan tengok scene cemburu Jungkook dan scene Lisa memulakan operasi nya bersama Mingyu. Stay tune okay bye ~




Hot Guy meet Nerdy GirlWhere stories live. Discover now