Aku berjalan sambil memapah Eunwoo disertakan dengan pergaduhan antara kami. Apa? Ingat lepas semua yang terjadi tadi kitorang akan berbaik? Memang tak ah!
"kau jalan laju sikit boleh tak?"Eunwoo merungut.
"ewah kau.Kalau aku jalan sorang boleh lah aku jalan laju tapi masalahnya sekarang ni, aku bawah bapak zirafah yang setinggi 180cm dengan berat lebih 50kg. Kau ingat aku boleh laju macam cheetah?"Rungutku pula.
Dia ni kan memang menyusahkan aku betul! Kalau setakat papah je aku tak kesah tapi sekarang ni aku papah sambil dengar dia ni merungut mintak kaki! Eeee geram.Kau tunggu satu hari nanti aku sumbat anak katak dalam mulut kau biar berbuih mulut kau yang puaka tu! Apa?salah ke aku membebel? Kalau tak nak dengar aku bebel, korang suruh eunwoo ni senyap. Huh !
"kau gumam ape tu! Mesti kutuk aku en!"Eunwoo mengetuk kepalaku.
"tch.Kalau aku nak kutuk kau pun ada masalah ke?you deserve it!"tuturku sambil menjelingnya.
"yang kau kutuk tu aku! Memang lah ada masalah!"Aku membuat muka ada-aku-kesah-?
Kami saling menikam anak mata.Jelingan dibalas jelingan. Ya, itulah kami.
"stop looking at me!"Aku berkata namun mata masih tidak mahu mengalah dari menjeling.
"no, you stop it first!"Eunwoo juga tidak mahu kalah.
Ha duduk lah korang dekat situ sampai tua .Moh kita tinggalkan dorang-author
((((di sudut yang lain)))
"Mina,harini kau nak makan apa? Aku belanja!"dengar sahaja ayat yang keluar dari Jimin, terus Mina senyum hingga ke telinga.Siapa je yang tak suka kalau orang nak belanja ye dok?
"emm tiba tiba teringin nak makan tteobokki!! "Kata Mina girang.
"okay kalau nak aku belanja, kita kena lawan. Kalau kau menang baru aku belanja."Mina mengangkat keningnya sebelah.
"kalau aku kalah?"
"kau belanja!"Lengan Jimin dicubit Mina.
"tadi kata nak belanja, sekarang ni aku pula kena belanja kenapa? "Mina menyoal tidak puas hati
"Baru lah best sikit"Mina menjeling Jimin di sebelah.
"kita nak lawa apa? "akhirnya Mina mengalah.
"kita lawan mata. Siapa kelip dulu dia kalah. Macam mana?"Jimin mengangkat angkat kedua belah keningnya.
"ceh. Senang sangat"Angkuh Mina.
"wowo cik adik jangan berlagak ye sebab cik abang yang akan menang."angkuh jimin pula.
"let's see."Mina dan Jimin mula memandang satu sama lain tanpa berkelip seperti yang diberitahu.
Tanpa melihat ke depan, mereka berjalan. Sama juga seperti Eunwoo dan Tzuyu.
Dan..... Alahh korang pun tahu en apa yang jadi... Hmm author tak tahu macam mana nak bagi dia logik sikit tapi takpe lah ,tak logiklah lagi best kan kan. Kbye.
1
2
3
Gedebuk. Mereka saling melanggar antara satu sama lain. Jimin terlanggar Eunwoo, Tzuyu terlanggar Mina.
*inilah yang terjadi bila jalan tak pandang depan. Jadi janganlah readers ikut kepala dungu diatas ini ye.
Mereka mengaduh kesakitan.Mataku diangkat sedikit untuk melihat siapa yang dilanggar. Dan tup! Mata kami semua memandang kehairanan satu sama lain.
"Kenapa kau ada dengan dia?"Semua serentak bertanya kecuali Eunwoo yang tidak ambil kisah. Yang dikisah hanyalah kakinya yang sakit itu.
"Yah! mina! Kenapa kau ada dengan dia? "Tanyaku setelah melihat Jimin di sebelah Mina. Jimin pula terkebil kebil.
Aku tahu lah diorang ni kawan tapi mana pernah diorang ni jalan berdua melainkan ada aku atau jungkook sekali.
Dan tiba tiba aku teringat tentang perkara yang Mina janjikan mahu beritahu aku haritu!
"err Tzuyu, ikut aku kejap"Mina menarik tanganku pergi ke tempat lain.
((((sementara itu)))))
"errr weh"Jimin memanggil Eunwoo yang sedang menyandar di dinding.
Macam mana dia boleh ada kat dinding? Dia mengesotlah weh.
"ape"Eunwoo membalasnya malas.
"apa kita nak buat ni? Diorang dah tinggalkan kita"Jimin menggaru kepala.
"Mana aku tahu. Yang aku tahu, kau kena papah aku."Jimin membuat muka jijik.
"bro, aku ada awek. Takkan aku nak papah kau? Jangan nanti aku dicop gay sudah"Jimin membayangkan dirinya yang sedang memapah Eunwoo. Euw
"Kau merepek ape jadah.Aku suruh kau papah aku bukan suruh kau buat benda tak senonoh"
"ye tak ye juga kan? "Desis hati Jimin
"ha jomlah macamtu"Jimin terus memapah Eunwoo.
Eh kejap
Jimin memandang Eunwoo disebelah. Baru dia menyedari bahawa dia langsung tidak pernah nampak Eunwoo sebelum ini.
"kau siapa?"jimin bertanya.
"aku budak baru kat sini. Dah tiga hari."Jawab Eunwoo
"ouhh patutlah tak pernah nampak kau.Kau kelas ape? "Tanya Jimin lagi.
Readers, kalau aku nak tumbuk dia ni boleh tak? -Eunwoo 2020
"entah"Mata Jimin membuntang.
Biar betik dia ni?
Ha, kenapa Mina dengan Jimin eh? Alah alah buat tak tahu pulak. Maaflah ye bab kalini kurang masuk akal. Kalau boleh tak nak update lah bab ni hmm.Ok tak bab ni or nak buat new bab? Ahh sis bingung
#author yang gila
YOU ARE READING
Hot Guy meet Nerdy Girl
FanfictionCliche and cringe and merepeks story. Love triangle? Siapakah yg bakal menjadi pilihan hati si gadis? Adakah si dia yg sentiasa ada ketika susah dan senang atau si dia yg baru hadir namun segera menarik perhatian si gadis? "Can you be my girlfriend...