"jom tengok tu. "kataku dan terus menarik tangan jungkook ke dalam kedai cermin mata.
"nak buat apa dalam ni? "tanya jungkook.
"nak buat kek. "aku menjawab selamba.
"ok that's funny ."jungkook ketawa kecil.
Dah lama rasanya tak beli cermin mata baru. Cermin mata yg ni pon dah berumur. Kesian dia.
"try this. "jungkook menyarungkan cermin mata bulat berwarna emas kepadaku. Aku tersentak dengan perlakuannya.
"so cuteee my baby. "kata jungkook smbil tangannya memicit micit pipiku.
"jungkook sakit lah. "aku menyapu kedua pipiku yg kemerahan.
Tak tahu la pipi ni merah sebab apa. Sebab dicubit atau sebab jungkook.
"lepasni nk beli apa pula? "tanya jungkook kepadaku.
"buku!! "kata ku riang.
"amboi, tak pernah pulak kau excited mcm tu bila jumpa aku kan?."jungkook membuat lagak merajuk.
Eee dah tua bangka pun nk merajuk.Nasib baik comel. Eh?!
"cakap sorg sorg lagi lah tu. "kata jungkook. Mana tidaknya, dari tadi Tzuyu dibelenggu fikiran.
"siapa? "tanyaku blur.
Jungkook ketawa kecil.Dia meletakkan tangannya dia atas bahuku.
"my girlfriend lah siapa lagi".lembut suara jungkook menuturkan ayat.
Mukaku sudah berona merah. Jungkook pula apa lagi? Memang tersengih kerang busuklah!
***********
Setibanya di rumah, jungkook tidak lupa utk membukakan pintu utkku.
"bye. " ringkas kataku.
"no wish for me? "aku berpaling semula.
"wish apa? "aku bertanya dengan muka tidak faham.
Halah kau ni tzuyu, innocent sgt!
"tak ada apa la. " jungkook tersenyum kelat dan kemudian masuk ke dalam kereta.
Aku ada buat salah ke??
Aku hanya melihat kereta jungkook berlalu pergi dari pandangan.
Ponnn kedengaran bunyi hon kereta kuat didengari ku. Sepertinya dekat dengan kawasanku berada. Aku berpaling dan...
Opsss readers mesti ingat dia kan yg kena langgar? Tapi bukan hehe. Ok bye.
Mataku tidak percaya apa yg dilihat. Seseorang telah dilanggar betul betul dihadapnku. Jauh beberapa inci sahaja dariku. Aku mendekati tempat kejadian tersebut.
Dia?
Aku menekup mulut. Dia yg dilanggar. Ye, dia ialah org yg membantuku di pagar sekolah hari itu. Seolah olah ku sedang berhalusinasi.Aku.. Aku kena tolong dia! Dia dah tolong aku. Sekarang aku kena tolong dia!ya!tapi macam mana?
Nombor jungkook didail ku segera. Dalam beberapa saat panggilan disambungkan. Dan segalanya diselesaikan jungkook dan beberapa ahli bts yg lain.
*******
"tzuyu" jungkook memelukku. Tidak sempat ku berkata apa, dia sudah memotong.
"oppa lega bukan tzuyu yg dilanggar. "aku hanya berdiam diri. Pelukannya sentiasa terasa hangat.
"jungkook.. " aku meleraikan pelukan.
"dia okey kan? "aku bertanya gelisah.
"kenapa? "tanya jungkook.
"dia cedera ke? "tanyaku lagi.
"siapa dia sebenarnya, tzuyu? "jungkook memegang bahuku. Jungkook terkesan melihatku begitu ambil berat terhadap dia.
Aku terdiam. Siapa? Siapa sebenarnya dia? Dia cuma orang yg telah menolongku. Itu sahaja.Tapi kenapa aku ambil berat tentang dia? Aku juga tidak pasti.
YOU ARE READING
Hot Guy meet Nerdy Girl
FanfictionCliche and cringe and merepeks story. Love triangle? Siapakah yg bakal menjadi pilihan hati si gadis? Adakah si dia yg sentiasa ada ketika susah dan senang atau si dia yg baru hadir namun segera menarik perhatian si gadis? "Can you be my girlfriend...