+15

77 13 10
                                    

"Tzuyu"Seseorang memanggilku dari belakang menyebabkan kepalaku segera menoleh ke arahnya.

Oh bukan 'sorang' tapi 'ramai orang'

"Hai unnie"sapaku semula kepada semua ahli Twice yang berada dihadapanku.Ada Mina, Jeongyeon, Momo, Sana,nayeon,Chaeyong,jihyo dan dahyun.

"Mau perigi mana"Tanya Jihyo dalam slang cina.

"Saja jalan jalan" jihyo mengangguk.

"alang alang semua dah ada, jom lepak" kata Sana girang. Sana ni kalau apa apa mesti dia yg plg happy.

"Bagus jugak idea tu.Jomlah kita pegi cafe Prince kat situ" Nayeon menunding jari ke arah sebuah cafe diseberang jalan dari tempat mereka berdiri.

Oh lupa nak bagitau,Harini wanita wanita ni tak sekolah.Almaklumlah author ni asyik buat scene kat sekolah je bosan lah. So harini kita kasi lain sikit - author

Kami semua berjalan ke arah cafe tersebut.Aku memerhatikan baju yang dipakai Sana sambil berjalan.Dress paras lutut berwarna baby blue bersama ribbon putih di bahagian depan dan belakang. Comel. Apa? Korang nak tahu jugak ke baju yg aku pakai? Nak le tuwww.

 Apa? Korang nak tahu jugak ke baju yg aku pakai? Nak le tuwww

Oops! This image does not follow our content guidelines. To continue publishing, please remove it or upload a different image.

Jeng jeng jeng. Simple je kan.Ouh ya, harini aku tak pakai cermin mata. Sebab apa? Sebab aku tak jumpa cermin mata aku.Huhu.

Punggung dilabuhkan setelah meja dipilih. Kami memilih meja panjang yang boleh memuatkan 6 orang but it's okay, kitorg semua kurus so boleh muat 9 orang hehe.

*Taehyung pov*

"Weh taehyung cuba kau tengok awek awek tu."Aku yang sedang menilik kopi menoleh memandang ke arah yg ditujukan.Kelihatan sebuah meja dipenuhi gadis seramai 9 orang sedang bergelak tawa.

Mataku segera tertumpu pada seorang gadis di situ.Gadis berambut panjang paras bahu diselitkan pin rambut berwarna biru.Wajahnya yang sedang ketawa diperhatikanku.Dia memakai dress berwarna baby blue.
Favourite colour aku tuh. Fuhh cair.

"ewah kau.Menjamu mata nampak"kata Jin.

"tolong sikit eh. Kau yang suruh aku tengok dulu kan"Jin sudah ketawa.

"Jom try nak"Aku memandangnya dengan kening sebelah terjongket.

"Alah kau nak en. Ingat aku tak nampak cara kau pandang awek baju biru comel tu? "Jin menolak nolak bahuku.

"Ape kau merepek ni"Aku kembali mengacau kopi.

"No excuse. Jom"Jin menarik tanganku pergi.

*end taehyung pov*

*back to tzuyu pov*

"Hai nak minum apa? " Sapa seorang pekerja kepada kami. Aku memandang nametag nya.
Jin. Macam pernah dengar. Aku memandang pula lelaki di sebelahnya.Macam pernah nampak.

"H-Hai"Sapa pekerja bernama Taehyung pula.

"Apa yang awak recommend dekat sini? "Tanya Nayeon kepada Jin.

"kalau untuk gadis cantik macam awak, saya recommend untuk beli hati saya dulu" Sakat Jin.

Aku melihat muka Nayeon sudah berona merah. Jin pula menggosok belakang lehernya kerana malu.

"Ok ok saya gurau.So awak semua nak order apa? Saya akan ambil semua order awak kecuali awak yang pakai baju biru tu."Sana terpinga apabila Jin berkata begitu.

"kenapa pulak? "Sana bertanya hairan.

"Sebab order awak, kawan saya yang nama Taehyung ni yang akan ambil."Tutur Jin sambil berbalas jelingan dengan Taehyung.

"Ehehe b-biar saya yang ambil order awak. Awak nak makan apa?"Tanya Taehyung lembut kepada sana.

"emm"

"kalau awak tak tahu nak beli apa, saya recommend untuk beli ice chocolate with cookies and cream.Untuk dessert, awak boleh order Cheesecake or lava cake chocolate. Itu antara fav saya"Jelas Taehyung panjang lebar.

"Itu pun fav saya jugak"Sana berkata riang. Taehyung ketawa.

"Tapi tak sangka lelaki macam awak suka dessert macamni."Sana berkata sambil menongkat dagu memandang Taehyung.

"Saya suka semua yang manis. Macam senyuman awak."Duppp jantung sana berdegup kecang.

"Jadi awak nak order apa yang saya recommend? "Sana mengangguk malu.

Pandanganku yang terarah kepada Sana dan Taehyung kembali memandang Nayeon dan Jin .

"Kalau saya nak hot chocolate boleh tak? "Nayeon bertanya kepada Jin. Jin menggeleng.

"kenapa? "

"sebab itu bukan fav saya. Awak kena beli minuman fav saya je"tutur Jin menyebabkan Nayeon memukulnya berkali kali.

"yah! Saya dahaga ni."Nayeon mencebik.

"awak dahagakan cinta saya kan? "Jin masih lagi bergurau.

"urghhh dahlah saya malas nak order"
Nayeon memalingkan mukanya dari memandang Jin. Jin sudah ketawa terbahak bahak.

"Baiklah untuk awak si mulut muncung saya bagi hot chocolate with marshmallows and whipped cream. Cukup? "Nayeon menggeleng.

"Chocolate cake sekali"Kata Nayeon. Mukanya masih memandang ke arah yang lain.

"Baiklah adik masam"Kata Jin lalu berlari pergi diikuti Taehyung dibelakang.

Sorry lambat update!!! So enjoy this chapter okeh. Jangan lupa vote kalau suka ye! Bye bye








Hot Guy meet Nerdy GirlWhere stories live. Discover now